OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-04

Vårt mål är att leverera en livskraftig salmonellafri avelskyckling i rätt tid, till rätt antal och med rätt kvalitet. Du kommer att ingå ett glatt gäng som brinner för djurens bästa, arbetet är fördelat i Nordvästra Skåne. Arbetet kräver att du har god fysik då det stundtals är fysiskt krävande.

Ansvaret som följer med tjänsten är att följa SweChicks mål, policies och värdegrunder samt ansvar för samtliga processer inom produktion och agera för att säkerställa dessa.

• Djuromsorgsansvar

• Kvalitetsansvar

• Sträva mot förbättring och utsatta mål.

På grund av smittorisk kan du inte inneha eller ha regelbunden kontakt med fåglar eller reptiler.

Beskrivning av tjänsten:

Du rapporterar till VD på Aviagen Swechick, och som Technical Service Manager är du del av vårt supportteam för våra kunder i Skandinavien när det gäller teknisk rådgivning. Rollen avser att genom teknisk rådgivning stödja våra kunder med alla delar av kycklingproduktionen gällande djurskötsel, foder etc både för föräldradjur- och slaktkycklingsproducenter. Att aktivt förmedla den senaste vetenskapliga kunskapen inom kycklingproduktion.


Erfarenhet:

Du har erfarenhet av slaktkycklingbranchen och har jobbat antingen med rådgivning eller inom produktion, med föräldradjur eller slaktkyckling. En bakgrund som t.ex. Agronom eller lantmästare eller annan utbildning inom Lantbruk är en meriterande och en fördel.

Personliga egenskaper:

Ett brinnande intresse för kundsupport inom lantbruk. Drivande, strukturerad och flexibel, coachande ledaregenskaper, noggrann, prestigelös, god samarbetsförmåga, djurintresserad, mål- och kvalitetsinriktad.

Intresserad av att jobba internationellt (tycka om att resa, troligtvis 60% av tiden)

Uppgifter och ansvarsområde:

· Utformning av kundserviceplaner

· Gårdsbesök vid insättning av kycklingar och genom produktionscykeln

· Ta hand om orderboken för sin kundkrets

· Förmedla ny vetenskap (nya råd och rön)

· Bidra med information för nya manualer och tekniska artiklar, artiklar för fackpressen

· Arrangera ”workshops” och seminarier för våra kunder

· Genom dataanalys driva förbättringar av to resultat hos våra kunder


Övrigt:

· Övergripande kundansvar för teknisk support

· Utforma serviceplaner för att förbättra våra kunders resultat

· Ansvarig orderbok för individuella kunder och att leveranser sker enligt plan

Vi erbjuder en varierande och spännande tjänst, fylld av utmaningar, arbetsglädje och med möjligheter till personlig utveckling. Detta inom ett framgångsrikt svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, Aviagen.

Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar. Vi har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla. Vi erbjuder marknadsmässig lön och årlig förbättringsprovision. Vi har generösa och bra övriga förmåner för vår personal.


Ansökan

Vi ser framemot din ansökan, innehållande CV och personligt brev, som du skickar till [email protected] märk med ”Teknisk Servicechef”. Sista ansökningsdag är den 31 mars, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.

I denna rekrytering kommer en bakgrundskontroll att genomföras för de kandidater som går vidare till slutprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!






Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons