OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-04

Som arbetsledare för Housekeeping stödjer du vår Housekeeping manager i det dagliga operativa arbetet vad gäller lokal- eller rumsstädning. I lokalstäd ingår alla publika områden samt städning bakom kulisserna. Inom rumsstäd ingår städning av alla hotellrum och ytor kopplade till det.

Housekeepingavdelningen ska se till att alla hotellets miljöer är fina, förberedda, städade och fräscha för våra gäster. Vi är ett stort team som arbetar tillsammans för att göra detta möjligt och din roll som arbetsledare blir central för att få verksamheten att fungera.

Ditt arbete är driftsorienterat vilket kräver att du är tydligt närvarande, och är flexibel och initiativrik för att förstärka våra höga service- och kvalitetskrav. Du bidrar aktivt till en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och kollega samt inspirera till kompetenshöjning. Som arbetsledare Housekeeping kommer du att arbetsleda både van städpersonal och nyutbildade medarbetare, ja, även oerfarna kollegor. Ditt uppdrag blir därför att coacha och vägleda varje medarbetare så att hen kan växa, trivas och utvecklas.

Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt och tar stort ansvar för att finnas till för samtliga medarbetare på ditt område genom att motivera, inspirera och vara behjälplig vid de situationer som kan uppstå. Du rapporterar till vår Housekeeping Manager och arbetar tätt tillsammans med de andra arbetsledarna inom Housekeeping samt övriga kollegor på hotellet.

Vem är du?

Som arbetsledare på Housekeeping söker vi dig som vill skapa och arbeta i stora grupper med stark känsla av yrkesstolthet. Du besitter en stor kommunikativ förmåga som skapar dialog och respekt för dina kollegors uppdrag. Att arbeta med både repetitiva uppgifter, långsiktiga planeringsuppdrag och snabba utmaningar som kräver omprioritering och nytänkande är något du trivs med. Du har ett öga för detaljer och brinner för att utveckla din arbetsgrupp framåt.

För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet, kreativitet och flexibilitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag – ja då tror vi att du kommer älska att jobba som arbetsledare på Housekeeping här på NOVI Resort Visby

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att leda och organisera en stor personalgrupp inom hotellstäd, har du tidigare arbetat med liknande uppgifter inom städbranschen är det meriterande. Vi värdesätter om du har städutbildning och/eller relevant ledarskapsutbildning för rollen. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.

Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras vilket innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är ett krav. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att NOVI tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster tillsammans med ditt team.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons