OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-04

Bonnier Fastigheter ska på valda marknader med lokal närvaro och ett långsiktigt engagemang förvärva, utveckla, förädla och förvalta egna fastigheter. Sedan 1856 har Bonnier varit en långsiktig fastighetsägare och samhällsutvecklare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Fastigheterna finns centralt i Stockholm och Uppsala. Bonnier Fastigheter är helägt av familjen Bonnier och värdet på vårt fastighetsinnehav uppgick i senaste bokslutet till ca 19 Mdr. Bonnier Fastigheter söker Bostadsförvaltare Tycker du om att påverka och att jobba med en bredd av arbetsuppgifter? Är du en erfaren bostadsförvaltare som vill jobba långsiktigt i ett företag med starka finansiella muskler? Vill du vara med och bygga upp vårt affärsområde Bostad som är ett område med stora tillväxtplaner och samtidigt få möjlighet att utveckla både rutiner och dig själv? Vi har för andra året i rad blivit nominerade till Årets Arbetsgivare av Brilliant Awards och erbjuder en trivsam, professionell och framåtlutad företagskultur. Välkommen till oss! Tjänsten Tjänsten är nyinrättad och en del av vår långsiktiga tillväxtstrategi att på sikt bygga uppe en egen bostadsförvaltning. Omfattningen blir till en början ca 600 lägenheter främst i Stockholm men kan även bli i Uppsala och Malmö Du blir först på plats inom bostadsförvaltning och kommer att få vara med och bygga upp affärsområdet med rutiner och arbetssätt. Våra planer är att fortsätta växa med både förvärv och nybyggnation. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: - Ansvara för förvaltning av fastighetsbeståndet inom AO Bostad - Ansvara och medverka i budget, prognoser och affärsplaner - Samordnare av förvaltningen med hjälp av externa resurser (fastighetsskötsel, uthyrning, felanmälan mm) - Genomföra upphandlingar av driftavtal - Vara avtalsansvarig - Säkerställa interna kvalitetsrutiner - Säkerställa att vi följer gällande myndighetskrav kopplade till fastighetsägarens ansvar - Vara kravställare och delta i arbetet med optimering av fastigheten och dess tekniska installationer - Ha kundkontakt och nära dialog med hyresgästerna - Följa upp felanmälningar - Ansvara för vissa egna mindre förvaltningsprojekt - Ha kontakter med leverantörer och entreprenörer i underhålls- och hyresgästsanpassningsprojekt - Skriva hyresavtal på instruktion av AO chef Bostad samt administrera uthyrning av garageplatser och förråd - Bistå i att sammanställa energistatistik - Genomföra besiktningar av bostäder vid in- och utflyttningar - Administrera och följa upp fastighetsabonnemang - Bygga långsiktiga relationer och skapa ett gott samarbete med våra hyresgäster och samarbetspartners Det kommer att vara viktigt att vara närvarande i våra hus och jobba kundorienterat. Vi vill att det ska märkas för våra hyresgäster att man bor i ett hus ägt av Bonnier Fastigheter! Du rapporterar till Camilo som är ansvarig för affärsområde Bostad. Placering är på vårt fina kontor på Torsgatan i Stockholm. Vi erbjuder Du kommer till ett trevligt bolag med bra stämning och gott samarbete. Vi har en familjär företagskultur med långsiktighet som viktig ledstjärna. Affärsområde Bostad är ett satsningsområde och vi har spännande tillväxtplaner med goda utvecklingsmöjligheter för dig. Du kommer även att få vara med och påverka uppbyggnaden av affärsområdet och får stort eget ansvar. Vi har ett starkt varumärke med mycket nöjda kunder och medarbetare och vi har höga ambitioner kring våra fastigheter. Din bakgrund och person Du är diplomerad fastighetsförvaltare eller motsvarande och har minst 5 års erfarenhet från bostadsförvaltning. Du är van att hantera hyresgäster och det är meriterande om du även har kunskap om tekniska installationer som värme- och ventilationssystem. Erfarenhet från ekonomi och kostnadsuppföljning samt kunskap om myndighetskrav har du med dig sedan tidigare. Dessutom är du van att leda entreprenörer och har ett helhetstänk kring utveckling, hyresgästnöjdhet och ekonomi. Som person är du affärsmässig, är engagerad och drivande med stark servicekänsla. Du är van att leda dig själv, gillar att bygga relationer både internt och externt samt är noggrann och strukturerad. För att trivas hos oss är det viktigt att du är prestigelös och tycker om att arbeta brett. Din ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 5 april 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons