OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-04

RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. About 1000 clinics in more than 40 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. The headquarters is located in Stockholm, with subsidiaries in the US, Europe, Asia and Australia & New Zealand. Today we are more than 380 employees with a common vision of improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination. Vill du arbeta i ett internationellt börsnoterat tillväxtbolag och bidra i kampen mot cancer? Har du erfarenhet av att analysera och sammanställa men även presentera finansiell information? Då skulle du kunna vara den controller som RaySearch Laboratories nu söker - en operativ och strategisk controller till huvudkontoret i Stockholm. På RaySearch är alla medarbetares kompetens och bidrag viktiga i vår gemensamma kamp mot cancer. Din roll I denna roll får du möjlighet att utmanas och utvecklas för att bidra till beslutsstöd i en starkt expanderande, internationell och börsnoterad organisation. Som controller kommer du att arbeta nära koncernens CFO samt övriga i ledningsgruppen, vilken är baserad i Sverige men även ansvarar för en verksamhet som bedrivs i USA, Europa, Asien och Australien. Rollen innebär att se till att beslutsfattare har adekvat information för att fatta beslut, både baserat på historiskt utfall men framförallt baserat på budget och ständigt aktuella prognoser. Du blir en del av Finance-teamet (bestående av 12 personer) och rapporterar till CFO - som du även kommer att driva budget-processen tillsammans med. RaySearch har en uttalad tillväxtagenda, något som skapar behov för att vår controller har insikter och fakta om verksamheten samt tar fram beslutsunderlag. En stor del av rollen innebär att utveckla och underhålla intern rapportering med relevanta KPI:er och rapporter. Ytterligare analyser och uppföljning av lönsamheten i olika dimensioner genomförs vid behov. Primära arbetsuppgifter: • Övergripande ansvar för all intern rapportering till VD, styrelse m.f.l. • Utveckla intern rapportering: ta fram och följa upp relevanta KPI:er för respektive funktion samt utveckla resultatuppföljning per funktion, region och produkt • Driva bolagets budget-process, tillsammans med CFO • Ansvara för bolagets forecast-process • Bistå med presentationer av finansiell information till styrelse, ledning, investerare m.fl. • Ad hoc-analyser för att bereda beslutsstöd av finansiell information • Aktivt delta i att utveckla systemstödet för den interna rapporteringen Din profil Vi tror att du har ett stort intresse för finansiell information i allmänhet och analys och sammanställning i synnerhet. Som person är du kommunikativ, flexibel och självgående. För att trivas och bidra i rollen tror vi även att du är en strukturerad och analytisk person som tar ansvar. Du trivs med att ha många olika kontaktytor och förhålla dig till olika stakeholders. Du har lätt för att presentera finansiell information så att innebörd och budskap går fram och håller dig uppdaterad kring vad som händer i verksamheten för att bidra med värdefulla insikter. Vi tror att du har: • Akademisk examen inom företagsekonomi • Minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll • Erfarenhet av bolag med internationell exponering • Mycket goda kunskaper i Excel samt vana av att arbeta i olika system för inhämtning av data för rapportering/uppföljning • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från ett börsnoterat bolag samt om du har jobbat med business intelligence-verktyg och Excel-modellering. Vårt kontor Det är viktigt för oss att våra anställda har en positiv och kreativ arbetsmiljö. Vårt huvudkontor ligger i Hagastaden, i Stockholms Life Science Hub. Kontoret är helt nybyggt och både arbetsplatser och sociala utrymmen är smakfullt inredda. I vår bistro serveras en fantastisk lunchbuffé och det bjuds också på frukost och eftermiddagsfika. Vi har ett eget gym där du kan träna före arbetet, på väg hem eller på lunchen med dina kollegor. Det finns också möjlighet att delta i yogapass och andra träningspass. På taket har vi en terrass med 360 graders utsikt över Stockholm och översta våningen är helt dedikerad till sociala aktiviteter. Här har vi t.ex. pingisbord, fotbollsspel, en flygel och det ordnas schackturneringar, brädspelskvällar och after work. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom formuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons