OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-01

SJR har fått förtroendet att hjälpa vår kund med kontor i Hagastaden i centrala Stockhom med en kvalificerad konsult till deras reskontrateam. Detta är ett konsultuppdrag med start 15e april och 6 månader framåt. För rätt person finns möjligheten att bli överrekryterad till vår kund därefter. Vår kund är Skandinaviens ledande fastighetsutvecklare inom de sju snabbast växande storstadsområdena i Skandinavien; Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige samt Oslo, Bergen, Trondheim och Stavanger i Norge. Om tjänsten Vi söker en erfaren ekonomiassistent som gärna ska ha jobbat både med levarantörs– och kundreskontra samt ha grundläggande kunskaper inom redovisning och moms. För att passa i vårt ekonomigäng behöver man vara en teamspelare och serviceminded. Vår vardag består av många bolag och du behöver då ha kapacitet att ha många bollar i luften utan att bli stressad. Noggrannhet och en positiv inställning är en förutsättning för att trivas hos oss. Vi är ett ekonomiteam 10 personer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomiassistent i detta team kommer du framför allt att arbeta i reskontrateamet. Du kommer som huvuduppgift att ansvara för att vår kunds flöde av kundfakturor följer bolagets rutiner och processer. Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen är: - Hantera utgående kundfakturor - Hantera betalningar - Hantera påminnelser - Hantera bankavstämning och bankbokningar - Vara backup på leverantörsreskontra. - Hantera övrig administration som tillhör reskontran eller ekonomiassistentuppgifter Lämplig bakgrund Vi söker dig som har lägst en gymnasieexamen inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt mångårig erfarenhet inom reskontra. Du har lätt för att arbeta i och sätta dig in i olika system och är van vid en transaktionsintensiv verksamhet och är välbevandrad i Excel. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av Xledger. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Personliga egenskaper Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och trivs i ett företag som växer och där förändringar är ett välkommet inslag. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-31 Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons