OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-01

Vi är specialister inom fastighetsförvaltning. PHM Group är en koncern som består av bolag med stark lokal förankring med lång erfarenhet av fastighetsförvaltning. PHM Sweden är en del av den nordiska koncernen PHM Group med verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och numera också Tyskland. Företaget: Anslut dig till oss på PHM Sweden, en ledande koncern inom fastighetsskötsel till BRFer, kommersiella fastighetsägare och allmännyttan. Vi är stolta över vårt engagemang kring ständig utveckling och vår samarbetsvänliga arbetsmiljö. I takt med att PHM växer söker vi nu en Financial controller till svenska moderbolaget i Solna.0 PHM Sweden AB grundades 2019 då första förvärvet gjordes i Sverige. Från 2019 fram till idag har ca 65 förvärv gjorts och förvärvstakten förväntas fortsatt vara hög. Affärsmodellen bygger på stark lokal förankring via respektive dotterbolag, där PHM Sweden stöttar med koncernövergripande support kring bland annat IT, ekonomi och inköp. Positionen: Som Financial controller på PHM Sweden kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa korrekt rapportering till PHM Groups moderbolag och styrelse samt vara en nyckelspelare i att utveckla befintliga verktyg och metoder för att göra det dagliga arbetet mer effektivt. Du kommer huvudsakligen att arbeta nära PHM Swedens finance-organisation bestående av lands-CFO och en business controller och vara en huvudsaklig kontaktperson mellan Sverige och koncernens huvudkontor i Finland. Du förväntas bidra till och tillhandahålla strategisk finansiell vägledning och stödja beslutsprocesser. Detta är en spännande möjlighet för en detaljorienterad och proaktiv individ att göra en betydande påverkan i en snabbt växande organisation. Huvudansvar: • Säkerställa den finansiella rapporteringen månadsvis, kvartalsvis och årsvis inklusive finansiell integration av nyförvärv. • Äga Sveriges IFRS-rapportering och vara huvudansvarig för att säkerställa korrekt rapportering från dotterbolagen till moderbolaget. • Utveckla och upprätthålla interna kontroller för att säkerställa att legala krav följs. • Vara huvudansvarig i månadsboksluten kring internavstämning och interna kontroller för att säkerställa korrekt rapportering av den svenska verksamheten. • Vid behov utbilda i de verktyg och metoder vi använder och främja en kultur av kontinuerligt lärande och utveckling. • Samarbeta med andra avdelningar för att stödja tvärfunktionella initiativ och driva processförbättringar. Kvalifikationer: • Kandidatexamen i redovisning, ekonomi eller relaterat område. • Bevisad erfarenhet av redovisning och/eller controlling. • Bra förståelse för finansiella principer, redovisningsstandarder och legala krav. • Utmärkta analytiska färdigheter och uppmärksamhet på detaljer, med förmågan att tolka komplex finansiell data. • Avancerad användare av Microsoft Excel och förmåga att med enkelhet sätta sig in i nya system och verktyg. • Effektiv kommunikations- och samarbetsförmåga på alla nivåer i organisationen. • Inte rädd för att göra din röst hörd och säga vad du tycker, oavsett andras åsikter. • Positivt med tidigare ledarskapserfarenhet. Förmåner: • Konkurrenskraftig lön i enlighet med erfarenhet. • Pension. • 6 veckors semester. • Friskvårdsbidrag. • Möjligheter till professionell utveckling. • Möjlighet att arbeta i en platt organisation som dagligen lär sig av sina misstag och som välkomnar nya idéer Hur man ansöker: Vänligen skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer och varför du är intresserad av att ansluta dig till vårt team. Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons