OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-29

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft. Vill du leda och utveckla vår affär i Gävle? Då vår platschef har valt att ta nästa steg i sin karriär söker vi nu en lokal platschef med branscherfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen, som kan ta över och utveckla affären och kontoret vidare. Tillsammans med ditt team vill du stärka och säkra Lernias fortsatta tillväxtresa och göra oss till Sveriges bästa bemanningsföretag! Hos oss kommer du att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor som precis som du brinner för ökad kundnöjdhet och affärsnytta. Lernia Bemanning är ett företag med hjärtat på rätt plats. Vi håller hög standard kring värderingar, samtidigt som vi lägger stort fokus på att skapa mervärde för våra kunder. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare och vill fortsätta växa inom tjänstemannaområdet! Om jobbet Som chef för bemanningsverksamheten i Gävle får du en möjlighet att leda där tillväxt, lönsamhet och utveckling är ledord. I rollen har du personal-, budget- och resultatansvar samtidigt som du dagligen supportrar dina medarbetare i de mer operativa frågorna. Vi erbjuder våra kunder bemannings- och rekryteringstjänster av yrkesarbetare och tjänstemän. Du ingår i den regionala ledningen och förväntas aktivt bidra till att vidareutveckla Lernia regionalt. Vårt välutrustade bemanningskontor, som delar generösa lokaler med flera av våra andra supportfunktioner, utgör en betydande arbetsplats. Detta stora och välfungerande kontorsutrymme främjar en effektiv och samverkande arbetsmiljö. Detta gör du genom att: • Leverera marknadens mest värdeskapande tjänster i linje med Lernias strategi • Tillsammans med säljorganisationen organisera och driva effektiv merförsäljning • Bidra till kundens, individens och regionens konkurrenskraft och omställningsförmåga • Bevaka konkurrenter, trender och utveckling på den lokala marknaden • Bidra till en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap • Ta ansvar för ett gott samarbete med övriga divisioner/enheter för att optimera synergier i sälj och leverans • Säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl och uppföljning • • Arbetsuppgifter Som platschef för bemanningsverksamheten i Gävle ansvarar du för både bemanning och rekrytering. Vi söker någon som vill vara med och driva utvecklingen inom en expansiv bransch. Du har eget kommersiellt ansvar för att skapa tillväxt och lönsamhet samt utveckla befintliga affärer. Dessutom är du ansvarig för att bevara och utveckla en inspirerande kultur för Lernia och dess medarbetare. Din förmåga att bygga starka relationer med kunder och skapa arbetsmetodik för maximal kundnöjdhet är avgörande. Tillsammans med ditt team arbetar ni mot målet att vara områdets mest attraktiva arbetsgivare. Vem söker vi? Formell kompetens • Högskolekompetens eller motsvarande med flera års yrkeslivserfarenhet • Körkort är ett krav. Din bakgrund • Affärsorienterad med ledarerfarenhet samt förståelse för och erfarenhet av tjänsteförsäljning • Ledare med erfarenhet från roller med affärs- och personalansvar i bemanningsbranschen och/eller närliggande bransch • Van och bekväm att arbeta i förändring • Brett affärssinne och bekväm att arbeta och bidra i ledningsgrupper • Trivs med att blanda strategiskt och analytiskt arbete med ”hands-on operations” Personliga egenskaper: Vi tror att du är en passionerad och inspirerande ledare som är van vid att fatta snabba och strategiska beslut. Du är prestigelös, engagerad, och trivs i ett högt tempo där varje dag är unik. Vidare är du resultatorienterad och tävlingsinriktad, samtidigt som du är affärsmässig och förtroendeingivande. Som resultatansvarig för enheten är det nödvändigt att du har en god förståelse för resultaträkningar och helhetssyn. Ansökan och mer information Anställningsform: Tillsvidare Placeringsort: Gävle Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Adrian Runsten på mail: [email protected] eller telefon: 072-601 48 46. En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons