OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida clevry.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-27

Arvid Nordquist HAB är en kaffeproducent och nordiskt sälj- och marknadsföringsbolag för egna och andras varumärken inom områdena kaffe & te, vin & öl, livsmedel och non food. Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team. Den primära arbetsplatsen kommer till en början att vara på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna som huserar både handelsbolag och kafferosteri sedan 60-talet har de nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på Arvid Nordquists nya rosteri. Din roll I rollen som Supply Planner kommer du ansvara för varuflödesplaneringen och inköp av den egna produktportföljen utifrån fastställd behovsprognos. Du säkerställer att målsatta KPI:er uppnås för att bolaget ska kunna nå både försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning. Detta är ett konsultuppdrag på heltid i 12 månader med god chans till förlängning alternativt överrekrytering. Du blir därmed anställd av Clevry men arbetar som konsult för Arvid Nordquist. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid och sträcker sig 12 månader från startdatum. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Planera, genomföra och bevaka nödvändiga inköp av färdigvaror, tillbehör, råvaror och insatsmaterial för de behov som föreligger i företaget - Självständigt svara för nödvändiga kontakter med huvudmän, leverantörer, transportörer, 3PL samt tullmyndigheter och andra externa samarbetspartner - Aktivt delta i funktionsöverskridande prognos- och planeringsmöten med övriga avdelningar - Kontinuerligt övervaka och revidera gjorda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov eller störningar i logistik- och produktionsflödet - Aktivt bevaka och förbygga att inkuransen, bristsituationer och överlager uppstår samt initiera nödvändiga säljåtgärder och föreslå förändringar på säkerhetslagernivåer - Säkerställa att företagets lagerredovisning är korrekt och i samarbete med 3PL arbeta för ständiga förbättringar av varuhanteringen - Delta i övrigt nödvändigt administrativt arbete såsom tullfrågor och bokslutsarbete och därvid säkerställa att relevant information tas fram och kvalitetsgranskas - Kontinuerligt förbättra planeringsmetoder och arbetssätt samt delta i utvecklingsprojekt - Utveckla och underhålla dokumentation och standardrutiner för planeringsprocessen - Följa upp, rapportera och kommunicera relevanta nyckeltal till övriga organisationen (täcktid och lageromsättningshastighet). Krav - Relevant akademisk utbildning inom t.ex. logistik, inköp eller motsvarande - Minst ett års erfarenhet av liknande arbete - Goda IT-kunskaper inkluderande MS Office - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift Meriterande - Erfarenhet av arbete inom logistikbranschen, gärna med fokus på inköp/försörjningsplanering - Erfarenhet av att arbeta i SAP - Erfarenhet av arbete i stora logistikflöden - Erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin - Erfarenhet av spedition/sjöfrakt Personliga egenskaper Eftersom du kommer spela en viktig roll i gruppen och i bolaget så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du som person besitter en utpräglad samarbetsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Du är driven och målinriktad men även strukturerad samt noggrann med förmågan att hantera komplexa och snabbt föränderliga situationer. Låter detta som dig? Då ser vi verkligen fram emot din ansökan! Omfattning: 12 månaders vikariat på heltid Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägnignstid Placering: Solna Business Park Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons