Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-23

Är du vår nya samordnare? Vi växer och söker nu en erfaren, engagerad, noggrann och resultatinriktad samordnare till vår hemtjänstenhet i Ektorp, Nacka. Rollen som den nya samordnaren är inledningsvis på deltid ca 60-75% men vi ser att du kan komplettera upp till 100% med arbete ute på fältet. I takt med att vi växer kommer rollen som samordnare vara en heltidstjänst. I den här rollen kommer du bland annat ansvara för planeringen och bemanningen av medarbetare och kundinsatser i ett specifikt geografiskt område samt även följa upp och attestera utförd kundtid samt arbetstid. Du kommer leda ditt team och genomföra teamträffar för att verksamheten ska nå sina mål. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men att du även är en lagspelare. Du ansvarar för att våra kunders insatser är planerade på ett så effektivt sätt som möjligt och att kunderna får den beviljade hjälpen i form av omsorg och service med bästa kvalitet. Vårt team av samordnare på enheten i Ektorp, Nacka består idag av två erfarna medarbetare på kontoret som tillsammans ansvarar för den administrativa planeringen av totalt ca 70 medarbetare och +150 kunder. Du sätter såväl kunderna och dina medarbetare i ditt team i centrum och du har förmågan att arbeta systematiskt, logiskt och innovativt. Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med medarbetare, kunder och dess anhöriga, företagsledning, biståndshandläggare, hemsjukvården, ASIH med flera för att se till att företaget är ett fortsatt attraktivt och självklart val för kunden och dess närstående. Du skall ha en stark drivkraft till att fortsätta utvecklingen av vår verksamhet. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för planering och att ta hand om andra människor som behöver omsorg och stöd i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Ektorp Centrum i Nacka. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Dina arbetsuppgifter: Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter. Schema- och kundinsatsplanering Uppföljning och attesteringar av kundtider och arbetstider Besöka nya kunder och göra genomförandeplaner Uppföljningar med befintliga kunder och kontakt med anhöriga Kvalitetsuppföljning med medarbetare Leda ditt team av medarbetare Övriga administrativa uppgifter på kontoret Att själv ta kundinsatser vid behov och där ”luckor” uppstår Du kommer att arbeta i nära relation med övriga samordnare samt enhetschef. Kvalifikationer: Minst 2 års erfarenhet av arbete som samordnare/planerare inom hemtjänst som innefattar: - Administrativt arbete - Schema- och kundinsatsplanering - Bemanning - Vård- och omsorgsutbildning (skyddad yrkestitel för undersköterska från Socialstyrelsen) - God PC vana och goda kunskaper i av att arbeta i schemaläggningsprogam inom omsorg som t.ex. Epsilon, Carefox, Combine samt WFM system som t.ex. Quinyx eller liknande samt Microsoft 365, Excel och Word - God kunskap och erfarenhet av socialtjänstlagen i praktiken - Gott ordningssinne, vara strukturerad och ha egen drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten - Körkort B Egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att leda och samarbeta med medarbetare och att samarbeta med verksamhetsledningen och att upprätthålla ett gott samarbete med vår uppdragsgivare. Som person är du positiv och ser möjligheter före hinder. Du är utåtriktad, ordningsam och strukturerad och har förmåga att se framåt och arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett flexibelt och kreativt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat samt att se helheten i verksamheten/företaget. Arbetstid: Vardagar kl. 06:45-15:45, en timmes rast Arbetsställe: Ektorp, Nacka Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer och urval sker löpande. Om oss: Annelies Hemtjänstteam är ett privat företag grundat 2003 och som bedriver hemtjänst i Nacka på uppdrag av Nacka Kommun. Idag är vi +100 medarbetare som hjälper ca 250 kunder runt om i Nacka Kommun. Vi har två enheter, en i Ektorp Centrum, Nacka och en på Igelbodaplatån i Saltsjöbaden. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. Varje enhet har en enhetschef samt administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i olika geografiska områden i Nacka. Vi är på gång att nå en Stjärnmärkning inom demenssjukdomar där våra medarbetare just nu utbildas via Svenskt Demenscentrums utbildningsprogram. Vår målsättningen är att ha en spetskompetens inom området. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar och el-cyklar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Tjänstepension erbjuds till alla tillsvidareanställda utbildade undersköterskor.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons