OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Deltid
Publicerad 2024-02-21

Redovisningsekonom

med passion för siffror till en global organisation med högt tempo

Aquadrip AB, är en integrerad del av den erkända holländska koncernen MegaGroup, befinner sig mitt i en dynamisk och positiv tillväxtfas.

Vi har ett akut behov av att stärka vårt team med en skicklig och engagerad redovisningsekonom. Tjänsten är avsedd att arbeta 20 timmar per vecka (50%).

Är du typen som anses vara en riktig "haj" när det kommer till siffror? Har du tidigare erfarenhet av en liknande tjänst där din kompetens har gjort en märkbar skillnad?

Om svaret är ja, kan vi med säkerhet säga att du kommer att vara en idealisk match för denna spännande möjlighet på Aquadrip AB.

Uppgifter:

- Löner och löneadministration

- Bokföring

- Koncernrapportering (engelska)

- Forecasts till koncernen (engelska)

- Leverantörsreskontra, se till att betalningar sker i rätt tid och på rätt sätt.

- Hantera och genomföra kontant- och banktransaktioner.

- Kundreskontra, aktivt övervaka och flytta gäldenärer för att förbättra företagets likviditet.

- Fakturering

- Ha ett nära samarbete med kollegor på koncernnivå, inom MegaGroup, samt med kollegor i Danmark och Sverige.

- Var uppmärksam på avvikelser, fel och saknade uppgifter.

- Var noggrann med att bedöma och kommunicera information.

- Fungera som rådgivare till försäljningsavdelningen i förhållande till effektiv hantering av fordringar.

- Utföra olika kompletterande administrativa uppgifter


Kvalifikationer:

- Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från ett arbete i en internationell business-to-business-miljö.

- Du har en passion för siffror och är skicklig på att arbeta med dem.

- Goda kunskaper om (internationella) administrativa system och förfaranden. Vi använder idag Visma, men ska på sikt gå över till D365

- God samarbetsförmåga med kollegor från olika länder och med olika kulturell bakgrund.

- God rapporteringsförmåga och utmärkta analytiska färdigheter.

- Förmåga att hantera press, pragmatiskt och praktiskt.

- Utbildning: Du har en yrkesutbildning inom kontorsadministration, med inriktning på bokföring eller redovisning, eventuellt med en påbyggnadsexamen.

- IT: Officepaketet, villighet att bekanta dig med andra relevanta redovisnings- och/eller ERP-system.

- Meriterande är goda kunskaper i Excel, bokslut eller förberedelser för bokslut.

Språk: Svenska på modersmålsnivå. Engelska på förhandlingsnivå, både skriftligt och muntligt.

Bostad inom normalt köravstånd till företaget, som är beläget i Växjö. Tjänsten kräver att man är delaktig i dagliga händelser på arbetsplatsen.

Personliga egenskaper:

Som person betonar du kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du är bra på att fånga upp alla små detaljer och du är noggrann när du fattar beslut.

Du arbetar bra inom ramen för företagets regler och har en hög grad av självdisciplin. Du är så tålmodig att när du påbörjar ett projekt så fullföljer du det.

Du uppfattas som en god lyssnare och du är bra på att behålla lugnet i pressade situationer.

Du föredrar en diplomatisk form av kommunikation. Du är en bra lagmedlem och om man skulle beskriva dig med ett ord skulle det vara "ordningssinne".


Vi erbjuder:

Ett utmanande och självständigt arbete där du har stora möjligheter att påverka din vardag och utveckling i ett internationellt företag som är ledande inom branschen.

En konkurrenskraftig lön, dator, mobiltelefon, pension, sjukförsäkring och bra sociala aktiviteter.

Du kommer att uppleva en grundlig onboardingprocess där du kommer att bli väl förberedd, både i Sverige och Nederländerna. Uppmärksam ledning, korta beslutsvägar och en platt organisation.

Du kommer att ingå i ett välfungerande team som ser fram emot att välkomna dig, och humor är naturligtvis en välkommen gäst.

Du blir en viktig del av ett internationellt företag och det finns goda utvecklingsmöjligheter, både personligt och yrkesmässigt, med relevant vidareutbildning. Du kommer att ha regelbunden kontakt med huvudkontoret i Nederländerna.

Mer information:

För mer information om tjänsten, besök; www.aquadrip.se

eller kontakta Maria Karlsson på 0470 71 81 92 för ytterligare frågor.


Ansökning:

Sista ansökningsdag: 30 mars 2024

Vi genomför dock intervjuer löpande och förbehåller oss rätten att förkorta processen om rätt person dyker upp. Så skynda dig och skicka din ansökan!

Du ansöker genom att skicka din ansökan till [email protected] När du ansöker om jobbet ger du oss också tillstånd att dela dina uppgifter med Bevo Nordic A/S.

Om verksamheten:

Aquadrip AB är en del av den holländska MegaGroup, experter inom vattenteknik. Vi ser det som vår uppgift att hjälpa våra kunder att få ut mesta möjliga av sina vattenresurser. Vi har ett nära samarbete med våra kunder för att förstå deras behov och föreslå lösningar som hjälper dem att uppnå sina mål. Vi är fast beslutna att tillhandahålla de bästa produkterna och lösningarna för våra kunder. Vi har ett brett utbud av produkter och lösningar som hjälper våra kunder att uppnå sina mål. Vi är stolta över vår historia och den kunskap vi har byggt upp under årens lopp. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi investerar i deras utveckling.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons