Om tjänsten

Besök hemsida humanit.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-21

Vi söker just nu efter en infradrift manager som vill arbeta hos en internationell kund. Kunden har en global IS-organisation som hanterar alla IT-system över hela världen. Infra- och driftteamet ansvarar för alla infrastrukturtjänster (arbetsplats, servicedesk, hosting, molnlösningar, nätverk och telekommunikation, säkerhet, enhetlig kommunikation, O365, kataloger, ...). De förvaltar hela livscykeln för infrastrukturen, inklusive produktion, incidenter, förändringar, projekt, transformationer och strategi och levererar toppmoderna tjänster till sina användare. Infrastruktur- och driftsledaren för Sverige & Finland (SE/FI) ansvarar för att leverera kvalitetstjänster inom infrastruktur på kontoren i Sverige, Stockholm och Helsingfors för alla affärsområden med direktrapporterande IT-supporttekniker. Arbetsuppgifter: - Fungera som enda kontaktpunkt för alla infrastrukturfrågor i Sverige. - Hantera hela IT-miljön, inklusive drift av helpdesk, inventering och avtal. - Ansvara för 1st line supporttjänsten, inklusive tillgänglighet för affärsappar, rapporterade klientproblem från kundtjänst, problem för anställda, felsökning för problemen. - Följa upp SLA: er för infrastruktur och IT-drift samt viktiga övervakningslarm. - Ansvara för att hantera vissa uppgifter inom affärsdrift (DataFix, klientbeställning eller hantering av rapportfiler, undersökningar av flera affärsprogram för att lösa kundfall). - Leverera förstklassiga infrastrukturtjänster till alla avdelningar i linje med Global Technologys förväntningar. - Bidra till globala infrastruktur- och drifttjänster på regional nivå och vara eskaleringspunkten. - Förstå de lokala affärsenheternas strategi, vägkartor och krav. - Översätta dessa affärsenheters krav till infrastrukturönskemål, projekt och transformationer. - Hantera Global och Local Infrastructure projektportfölj och tillhörande vägkartor. - Bidra till implementeringen av globala infrastrukturprojekt. - Utveckla och publicera regelbundna dashboards och KPI:er. - Samarbeta nära med alla andra infrastrukturteam. - Kontinuerligt föreslå förbättringar av tjänsten och nya funktioner. Det förekommer tjänsteresor till Finland. Du har förmodligen: Minst 5 års yrkeserfarenhet av infrastruktur och helpdesk-drift, inklusive operativa roller i internationella eller mångkulturella miljöer. Minst 3 års erfarenhet av 1st line support Erfarenhet av både intern support för anställda (hantering av incidenter, operativsystem och nätverksrelaterade problem) och extern support för klientfrågor Erfarenhet av Windows-servrar, O365, Call Center, VMware krävs. Kunskaper inom SQL, databashantering, Azure Cloud och skriptning är meriterande Goda tekniska färdigheter inom infrastruktur Finansiella och projektledningsfärdigheter Stor intellektuell smidighet och förmåga att hantera flera ämnen samtidigt Stark aptit för tjänsteleverans och användarupplevelse Kommunikation med slutanvändare Utmärkta interpersonella relationer Intresse för digitala lösningar och teknik Flytande i svenska och engelska (finska är meriterande). Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm. Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons