OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-19

IT Infrastruktur Vi söker två servicedesktekniker som vill arbeta i och utveckla vår servicedesk. Vill du vara med på vår förändringsprocess? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag! IT-support består av cirka 25 medarbetare som supporterar kommunens alla verksamheter med IT-relaterade frågor. Vi supporterar både på plats och via vår servicedesk, vi tar första kontakten på det mesta och är det något vi inte kan lösa så tar vi hjälp av vår 2nd eller 3rd line. Det är viktigt för oss att ha en mångfald av perspektiv och erfarenhet i vårt team så vi välkomnar alla att söka den här tjänsten! Vår målbild för servicedesken till 2026 är att vi har en servicedesk som arbetar tillsammans med verksamheterna och realiserar deras behov och önskemål med hjälp av tät kontakt, supportstugor, anpassat utbildningsmaterial och med hjälp av våra supportspecialister. För att nå dit behöver vi någon som gillar att arbeta mot uppsatta mål, inte vara rädd för förändring och vilja tänka nytt. Ditt uppdrag I rollen som it-tekniker i servicedesk kommer du arbeta med att ge teknisk support till våra användare via telefon och vårt supportverktyg och säkerställa att våra system fungerar smidigt. Vi hjälper våra verksamheter med alla möjliga slags IT-relaterade frågor såsom: • skrivare • Microsoft 365 • nätverk • kontohantering • AV-utrustning • lösenord. Du kommer också ingå i framtida projekt tillsammans med verksamheterna och med dina kollegor inom kommunledningskontoret (KLK) stab-IT. Din bakgrund Vi söker dig som har bra IT-kunskaper, erfarenhet av liknande roll, och relevant IT-utbildning. Du behöver ha kunskaper inom Windows operativsystem, Microsoft 365, AD, nätverk, skrivare, AV-utrustning och dokumentation. Du behöver även ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. För att lyckas i rollen behöver du vara driven, serviceminded, samarbetsvillig, noggrann, social, pedagogisk, flexibel och stundtals kunna hantera ett högt tempo. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Marie-Louise Atterhag, gruppchef, 018-727 19 44. Facklig företrädare: Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons