Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-07

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget: Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg. Arbetsuppgifter: Som Billing assistent kommer ditt primära ansvarsområde vara att förbereda fakturering för inlämning till företagets kunder, samt att ansvara för ekonomiska avstämningar. Du kommer därtill förbereda och granska månatliga fakturor i enlighet med företagets riktlinjer med hjälp av finansiella rapporter för att säkerställa efterlevnad av leveranstider. Du kommer också att analysera, undersöka och lösa en mängd olika interna och externa kundförfrågningar kopplat till faktureringsstatus och andra allmänna fakturafrågor, samt initiera kommunikation med externa såväl som interna intressenter för att lösa faktureringsfrågor och avvikelser. Primära ansvarsområden: • Ansvara för kommunikation av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund, säljteam och andra interna intressenter. • Underhålla och förbättra finansiella dokument. • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa faktureringsprecision. • Kommunicera information till intressenter och lösa eventuella problem. • Adressera och hantera kund- och säljteams frågor i enlighet med deadlines. • Stödja månatliga och kvartalsvisa revisioner • Driv förbättringar inom ditt ansvarsområde Eftersom detta företag har kontor i olika tidszoner kan viss flexibilitet i ditt arbetsschema behövas vid särskilda tillfällen. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt erfarenhet från en liknande roll • Goda kunskaper i MS Office, primärt i Excell • Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift För att trivas i rollen är du en social och utåtriktad person. Då du har flera kontaktytor, både internt och externt, trivs du i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga. Du är kundfokuserad, organiserad och uppmärksam på detaljer. Rollen kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och ta ägarskap över ditt eget arbete. Att kunna planera och arbeta mot deadlines är även av stor vikt. Därtill är du en nyfiken person som motiveras av att utvecklas och bli bättre i din roll och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Övrig information: Start: Omgående Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Billing, faktura, fakturering, fakturahantering, redovisning, redovisningsekonomi, kundreskontra, administration, ekonomi, finans, Stockholm, heltid

Mer info

Omfattning Heltid
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons