OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-02-06

Långt Konsultuppdrag - Financial Controller Revenues Till vår kund som är ett ledande telekombolag med kontor i Stockholm söker vi efter dig som har erfarenhet inom området Financial Control med intresse för Business Control. Uppdraget är ett föräldravikariat på ett år med start i mars. För rätt profil så finns möjligheter att framöver ta mer business control relaterade arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivning I din roll ingår att ta ett övergripande ansvar och säkerställa korrekt intäktsrapportering i månads-, kvartals och årsbokslut. Uppdraget kräver att du i samband med månadsbokslut kan arbeta längre dagar. Det affärsområde du kommer tillhöra verkar inom B2B som driver stora och komplexa affärer och kundkontrakt. I konsultuppdraget ingår administrativa uppgifter som är både av löpande karaktär samt kopplade till kvartals och månadsskiften. Exempel på löpande arbete är att säkerställa korrekt set-up i bolagets olika system och ge löpande support till olika enheter inom affärsområdet samt andra organisationer inom B2B och verksamheten i stort. I rollen kommer du hantera flera kontaktytor så som B2B-manager, controllers, kundansvariga, IT, avtalssupport med mera. Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig med examen i ekonomi från universitet eller högskola, gärna med inriktning redovisning eller finans. Vi ser att du har minst tre års erfarenhet från redovisning inom en större internationell koncern. Det är meriterade om du även har erfarenhet från financial- och/eller business control. Det är en fördel om du arbetat i telekom- och/eller IT-branschen tidigare. Vi ser att du kan och förstår bruttomarginal, order-lager-fakturering samt ser sambandet mellan balans- och resultaträkning. Personliga egenskaper vi söker för att passa för detta uppdrag: - Analytisk - Prestigelös - Lösningsorienterad Konsultuppdraget kräver Excelkunskaper på avancerad nivå samt erfarenhet av SAP. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Ansökan & Kontakt Låter detta som ett intressant konsultuppdrag, tveka inte att ansöka per omgående. Vid eventuella frågor om uppdraget vänligen kontakta Åsa Ollert på [email protected] alt. 070-752 48 16. Välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på www.capega.se (http://www.capega.se/)

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons