Vi söker en erfaren och kompetent senior supporttekniker för att förstärka vår kunds dynamiska IT-team. Som 3rd Line supporttekniker kommer du att ha en avgörande roll i att erbjuda avancerad teknisk support, lösa komplexa problem och säkerställa smidig drift av vår kunds IT-system. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Jobba med applikationsdrift, larm och certifikat. - Tillhandahålla expertstöd för eskalerade tekniska frågor. - Felsöka och lösa komplexa IT-incidenter, problem och förändringar. - Samarbeta med 1:a och 2:a linjens supportteam för effektiv problemhantering. - Implementera och underhålla avancerade IT-lösningar och bidra till systemförbättringar. - Delta i övervakning av systemet och optimera prestanda. - Medverka i planering och utförande av IT-projekt. - Dokumentera procedurer, lösningar och systemkonfigurationer. Du kommer att ansvara för hela livscykeln för de IT-verktyg som krävs för att hantera information som omfattas av exportkontroll i enlighet med gällande regler. Det är för närvarande en grupp om 15 personer som arbetar med allt från lösningsdesign, utveckling och testning till drift, support och uppgiftshantering. I uppdraget kommer du att arbeta med applikationsdrift, som att hantera larm och certifikat. Testning av applikationer innan implementering samt felsökning och supportärenden i en produktionsmiljö. Stödja verksamheten i frågor som rör det verktygsstöd som redan finns eller behöver utvecklas för att uppfylla verksamhetens behov. Du behöver ha jobbat med följande för att vara en bra match: - Nätverk - Serversystem - Virtualiseringsteknik - Databaser - Säkerhet - Lagringslösningar - Applikationsstöd - Scripting och automatisering - Kunskap om molntjänster - Backup och återställning - Övervakningssystem - Kundsupport - Dokumentation Det är också fördelaktigt att ha erfarenhet av arbete som systemadministratör. Kunskap om eller erfarenhet av konto- och behörighetshantering (Active Directory), liksom ett intresse för säkerhets- och efterlevnadsfrågor, är också önskvärt. Du har förmodligen: - En utbildning inom nätverk, alternativt har relevant arbetserfarenhet inom IT/Telekom, vilket du motiverar väl i din ansökan - Minst 5 års erfarenhet av avancerad support. - Förmåga att arbeta självständigt. - Driv att arbeta med ständiga förbättringar - Ett brinnande intresse för teknik - Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Regelbundna event - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm (Med regelbundna resor till Linköping). Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons