OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2023-12-11

Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår bland annat att utreda enligt BBiC och i enlighet med aktuell lagstiftning, fatta rättssäkra beslut samt att följa upp beslutade insatser. Detta innebär att, med respekt för individen, möta människor som många gånger kan befinna sig i kris. Arbetsuppgifter omfattar bland annat: • ta emot och utreda ansökningar och anmälningar enligt SoL • göra skyddsbedömningar • fatta kvalitetssäkrade beslut • bedöma behov av insatser och följa upp beviljade insatser • bereda ärenden enligt LVU • dokumentera: bland annat journalanteckningar, vårdplaner och beslutsunderlag • samverka internt och externt • aktivt söka information om nya domar och att använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget • delta i vårt gemensamma arbete med ständiga förbättringar Vi erbjuder dig en arbetsplats i ständig utveckling. Du får även: • Intern- och extern handledning • Flextidsavtal • Utbildningen Yrkesresan • Möjlighet till hemarbete KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen som socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning samt god förmåga att formulera dig tydligt på svenska i både tal och skrift. Vidare behöver du ha grundläggande IT-kunskaper. Det är meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom målgruppen barn- och ungdom. • arbetat i verksamhetssystemet Treserva. Som person söker vi dig som är engagerad, driven och ansvarstagande. Du är flexibel och har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt. Vidare är du skicklig på att kommunicera och skapa förtroende för din roll hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners. Du är också en utpräglad lagspelare men som också kan arbeta självständig när det krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund Respekt, Professionalism och Ansvar. ÖVRIGT OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons