OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2023-11-16

Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center. Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera: - Felsökning och installation, främst i Windows miljö - Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara - Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem Krav - Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning - Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - PowerShell (scripts) - Ett intresse för Problem Management - Kunskap om IP-telefoni (Cisco) Plats: Göteborg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons