Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nästa stjärna i kundtjänst!
I rollen som handläggare till kundtjänst svarar du för företagets kundtjänst och orderhanteringsprocess tillsammans med ett glatt och trivsamt gäng bland förvaltare och tekniker. Kundtjänst- och administrationsavdelningen är behjälpliga för både intern personal samt externa kunder. Vi sitter i Solna bredvid Westfield Mall of Scandinavia med kunder över hela Sverige.
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av kundservicearbete i en liknande roll
- Har minst avslutad gymnasieutbildning
- Har god kommunikationsförmåga och kan anpassa ditt bemötande efter mottagare
- Är en positiv lagspelare som prioriterar teamet
- Har vana att arbeta självständigt
- Är ansvarstagande, noggrann och förstår betydelsen av din del av affärskedjan
- Har god förmåga att vara lösningsorienterad och hög arbetsmoral
- Har god dator- och systemvana och har erfarenhet av att arbeta i olika typer av system
- Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Om Sveriges Fastighetsförvaltning AB
Sveriges Fastighetsförvaltning AB, S–AB, är ett privatägt aktiebolag grundat år 2020. Genom lång erfarenhet av att driva fastighetsförvaltning i stora som mindre uppdrag har vi lärt oss att ha fokus på kvalité, kundnöjdhet och att arbeta proaktivt. Vi arbetar alltid i nära kontakt med vår kund och tillhandahåller löpande information. Vår ambition har gett oss en stor och bra kundstock, däribland Swedavia (Arlanda, Sturup, Landvetter), Tyresö kommun, Österåkers kommun, Haninge kommun, Nacka kommun, Titania och flertalet bostadsrättsföreningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kundtjänst
- Telefon, besök och e-posthantering
- Ta emot beställningar från kunder
- Beställningar till underentreprenör
- Följa upp beställningar mot underleverantör och återkoppla till kund
- Fakturaunderlag
- Orderhantering och uppföljning av systemefterlevnad
- Administration och internservice
- Rapporter för felanmälanstatistik med analys
- Kontrollera via system att samtliga fordon avseende lagar, regler, skador, reparationer och att fordonen ger ett rent och välvårdat intryck
- Support och hantering av program som är gemensamt för företaget
- Handläggning och hantering av ID06
- Skapande av konton i bolagets olika system vid nyanställning och avslut
- Support och beställning av förbrukningsmaterial och förbrukningsinventarier som är gemensamt för företagets samtliga kontor
- Göra ordning och medverka inför högtider, kundevent, möten och personalaktiviteter på kontoret
Beslutsvägarna inom bolaget är korta och möjligheten att vara med och påverka är stora.
Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Bra förutsättningar och arbetsförhållanden ger engagerade medarbetare som ger nöjda kunder, det är så vi ser det.
Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan så fort som möjligt eftersom vi arbetar med löpande urval av kandidater.
Välkommen med din ansökan!