PMO koordinator

Antal platser:
Publicerad: 2022-11-04
Sista ansökningsdag: 2022-11-30
Stad: Halmstad
Om tjänsten I rollen som PMO-koordinator (Project Management Office) kommer du att ansvara för upplägg av nystartade projekt, sammanställa data och rapportera information till ansvariga av respektive projekt samt till andra intressenter. I arbetsuppgifterna ingår även att kontrollera budget på projekt samt att fungera som stöd för kollegor i andra funktioner. Du har kollegor både i Sverige och i andra länder där Getinge har kontor. Arbetsplatsen är belägen i Getinge (utanför Halmstad) men tillåter arbete från annan ort i viss utsträckning. I din roll som PMO-koordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Koordinera upplägg av nystartade projekt - Sammanställa data och rapportera - Kontrollera budget och fungera som stöd till projektledare/controlling team Tjänsten är ett vikariat på minst fem månader med start i december 2022. Om dig Vi söker dig som har minst 1-2 års erfarenhet inom PMO med dokumenterad erfarenhet av någon typ av projektledning, meriterande är om detta varit inom en IT-organisation. Vidare ser vi att du har goda kunskaper inom Officepaketet, med fokus på Teams, Excel och Sharepoint Online. Meriterande är kunskap inom något verktyg inom PPM (Project Portfolio Management). Baskunskap i allmänna IT-frågor är en förutsättning för tjänsten. Tjänsten ställer även krav på flytande engelska och svenska i tal och skrift, har du kunskap i tyska är det starkt meriterande. Som person är du kommunikativ, initiativtagande och har en god förmåga att hålla ihop saker från start till mål. Att trivas med såväl självständigt arbete som att arbeta i team är viktigt för att trivas och lyckas i rollen. Viktigt för tjänsten är: - 1-2 års erfarenhet inom PMO med dokumenterad projektledning - Kunskap i officepaketet samt allmänt god IT-kunskap - Flytande engelska och svenska i tal och skrift - Kommunikativ, intiativtagande och strukturerad Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Företaget har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. En av deras stora siter ligger i Getinge. Företag har stått stabilt på marknaden i flera år och fortsätter att producera högkvalitativa produkter som räddar liv. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, start december och behovet är i 5-6 månader. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Lisa Åberg [email protected] alt 0736-847663

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 Månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela