TECHNICAL PAYMENTS ANALYST

Antal platser:
Yrkesbenämning: Finansanalytiker
Publicerad: 2022-08-22
Sista ansökningsdag: 2023-01-29
Land: Malta
Som teknisk betalningsanalytiker kommer du att undersöka och lösa kunders tekniska betalningsproblem som uppstår inom betalningsplattformen och även tillhandahålla effektiv, effektiv och kunnig service och lösningar till våra lagkamrater och kunder. Förutom en teknisk bakgrund, utmärkta kommunikationsförmåga och uppmärksamhet på detaljer behöver du förståelse för och erfarenhet av betalningsprocesser så att du kan leverera information både till teknisk och icke-teknisk personal samt till ekonomi-, efterlevnads- och riskteamen .

Vad du ska göra:
- Hantera köpmansförfrågningar genom olika kanaler
- Använd SQL för att söka, tolka och uppdatera databasposter, samt identifiera och felsöka potentiella dataproblem
- Identifiera, utvärdera, eskalera och dokumentera incidenter och problem
- Ta ansvar för fel och mönster i beräkningar, data och relaterade frågor
- Håll intern självhjälpsdokumentation uppdaterad
- Generera nya idéer och förslag för ständiga förbättringar av system, processer och procedurer för att förbättra kundens betalningsupplevelse
- Använd verktyg som Salesforce, Desk, Confluence och Trello för att hantera ditt dagliga arbete

Vem är du:
- Du har erfarenhet av att arbeta med huvudsakliga betalningsmetoder, till exempel kreditkort, PayPal, Skrill, SEPA och SWIFT banköverföringar.
- Du har erfarenhet av IT-felsökning.
- Du har en bevisbar erfarenhet av SQL
– Du kan arbeta skift, inklusive nattskift.
- Du har en god analytisk, problemlösnings- och beslutsförmåga.
– Du är detaljorienterad och ett proffs när det kommer till multitasking och prioritering av ditt arbete.
- Du har en mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska
Om supportteamet: Supportteamet ger support till våra kunders handlare och ser till att alla deras frågor besvaras och problem löses på ett snabbt, korrekt och vänligt sätt. Teamet arbetar nära produktteamet för att säkerställa att betaltjänsten speglar kundernas behov. När allt kommer omkring producerar ett produktteam som tar till sig feedback innovativa produkter som imponerar på kunderna.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela