Arbetsbeskrivning
Jobbpunkten AB söker på uppdrag av kund; en driven och engagerad ekonomi- och löneassistent som vill utvecklas långsiktigt i sin roll.
Du kommer att bli upplärd av ekonom på plats och successivt ta över ett större ansvar inom ekonomi- och löneområdet.
Tjänsten är på cirka 20 timmar per vecka, med möjlighet till fler timmar beroende på upplägg och behov.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår bland annat:
- Löpande redovisning
- Avstämningar och reskontrahantering
- Medverkan i koncernredovisning
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration
- Moms- och skattedeklarationer
- Lönehantering
- Kontakter med revisorer, myndigheter och banker
- Administrativa arbetsuppgifter kopplade till ekonomi
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av ekonomi- och administrativa arbetsuppgifter
- Har god förmåga och vilja att ta till dig nya kunskaper
- Är noggrann, ansvarstagande och strukturerad
- Har goda språkliga kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Har god IT-vana och förståelse för ekonomisystem
Erfarenhet är meriterande men rätt inställning och utvecklingsvilja är avgörande.