Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Innesäljare
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Innesäljare Ordermottagare Kundtjänstmedarbetare
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som värderar nära samarbeten? Då är det här din chans att ta steget in i rollen som Innesäljare hos Ultrapolymers. Vi söker dig som vill vara med och vårda våra befintliga affärer, samt utveckla nya.

Ultrapolymers är en framstående europeisk distributör av polymerer med en bred produktportfölj inom plast och gummi. Med en unik samling högkvalitativa material serva vi en mängd olika branscher, inklusive fordons-, förpacknings-, medicinska, bygg-, elektronik- och VVS-industrier. Vårt svenska kontor är strategiskt beläget i centrala Göteborg, och vi arbetar aktivt mot den Nordiska och Baltiska marknaden med kontakter och samarbeten över hela Europa.

Som Innesäljare hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt säljteam, där du arbetar nära utesäljare, produktchefer och kunder för att vårda och utveckla befintliga affärer. Dina ansvarsområden inkluderar hantering av kundportföljer, upprättande av offerter, orderhantering och att säkerställa daglig kontakt och samtal samt effektiv kommunikation både internt och externt.

Vi söker dig som är bekväm med att ta egna initiativ till kundkontakt. Mellan de löpande ärendena är det en naturlig del av tjänsten att proaktivt lyfta luren och driva kunddialogerna framåt. Du bör se de utgående samtalen som ett viktigt verktyg för att stärka relationer och hitta nya affärsmöjligheter.

Vi erbjuder en plats i ett dynamiskt och framgångsrikt team. Snabba beslutsprocesser och utrymme för idéimplementering. Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling i en internationell miljö

Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Ultrapolymers framgång, skicka in din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag: 2026-01-13

För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: [email protected]

 


Ansvarsområden

  • Hantera en portfölj med kunder i Norden där du arbetar mot uppsatta mål
  • Utföra och följa upp kommersiella och administrativa uppgifter relaterade till kundportföljen
  • Ta fram offerter, hantera inkommande order, sköta prissättning och kontrollera kreditvillkor
  • Säkerställa proaktiv kontakt och effektiv kommunikation med både kunder och kollegor primärt via telefon, mail och Teams
  • Bidra till fördjupad kunskap om kundernas behov samt insamling och sammanställning av marknadsinformation
  • Säkerställa att kundinformation i CRM systemet är relevant och uppdaterad
  • Kontinuerligt arbeta med företagets image vad gäller bemötande och kundservice
  • Bygga starka förtroendefulla relationer med befintliga och nya kunder för att skapa hållbara affärer och tillväxt

Kvalifikationer

  • Godkänd högskoleexamen inom industriell ekonomi, business administration, materialteknik eller kemiteknik, alternativt att du har tillägnat dig motsvarande kunskaper genom relevant arbetslivserfarenhet
  • Arbetserfarenhet inom B2B som Innesäljare eller Ordermottagare, gärna inom producerande industri
  • Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
  • God datavana
  • Har goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Har arbetat i Microsoft Dynamics
  • Kan ytterligare ett nordisk språk

Du som söker tjänsten som Innesäljare är en lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor, nätverkande talanger och en förmåga att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är serviceinriktad, ansvarsfull och trivs med att vara del av ett team i ständig utveckling.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-23
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sales Support Säljkoordinator Orderkoordinator Orderadministratör Leveranskoordinator Säljsupportmedarbetare
17 dec
Butikschef Butikssäljare Platsansvarig
18 dec
Reparatör Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Underhållsmekaniker Kundtjänstmedarbetare
19 dec
Tekniker Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Fältservicetekniker
9 dec