Vill du jobba serviceinriktat och brett inom lön? Här får du vara med och utveckla och ge stöd till olika chefsområden inom kommunal verksamhet - och bidra till nya och effektivare arbetssätt. Vi söker nu en person för en visstidsanställning till 31 december 2026.
Vi på Löneservice ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommunkoncern. Totalt är vi 24 personer på enheten. Vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi jobbar i moderna processer med starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar. Just nu är vi i uppstarten av införandet av vårt nyligen upphandlade lönesystem, vilket kommer att ge ännu bättre förutsättningar för vårt arbete framåt. I och med det ser vi gärna att du har god vana av att arbeta i olika digitala system och att hålla utbildningar eller introduktioner för andra användare, samt att du trivs med förändringsarbete och nya arbetssätt. Du blir en viktig del av vårt engagerade team.
Vi lägger stor vikt vid arbetsmiljö och tillämpar bland annat både flextid och distansarbete. Vi erbjuder en gedigen introduktion med en erfaren mentor för att du ska känna dig trygg i arbetet. Tillsammans med kommunens samlade HR-funktion är vi med och bemannar supporten, HR direkt. Det ger goda möjligheter till utveckling och karriär internt hos oss. Vi sitter centralt i Eskilstuna och har nära till tågstationen.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult ansvarar du för att göra kontroller, bevakningar, kvalitetssäkring samt viss registrering av löneunderlag. Vi är ansvariga för den digitala signeringsprocessen av anställningsavtal. Du blir en del av kommunens stödfunktion inom HR/lön och har direktkontakt med chefer och medarbetare vilket gör att du får lära dig mycket om kollektivavtal och arbetsrätt. Du samverkar även med myndigheter såsom Försäkringskassan och Skatteverket. Just nu är vi i en spännande fas med att implementera kommunens nya lönesystem.
Tillsammans med kollegor bemannar du också vår supporttelefon. Dit vänder sig chefer och övriga medarbetare i kommunkoncernen. Vid större förändringar som berör andra förvaltningar kan din kompetens även behövas i olika projekt. Vi har tydliga deadlines som vi behöver hålla. Därför är det periodvis högt tempo, men det finns också perioder då det är lite lugnare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning lön. Vi tror att du redan jobbat inom service med mycket kundkontakt. Självklart har du goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Har du hunnit skaffa dig viss erfarenhet av att hantera personalsystem och lönesystem och har grundläggande kunskaper inom kollektivavtal är det förstås mycket positivt.
Hos oss jobbar vi med ständiga förbättringar och du både bidrar till utvecklingen och stimuleras av att testa nytt. Vårt tempo är periodvis högt och det ställer krav på din flexibilitet och förmåga att kunna prioritera i arbetsuppgifter. Du har lätt för att ta till dig nytt men tycker också om att fördjupa dig på detaljnivå. Kvalitet, noggrannhet och vikten av att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Du är öppen och social och älskar att ge god service!
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.