Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Verksamhetsutvecklare till kommunledningsförvaltningen
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Verksamhetsutvecklare Administrativ utvecklare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Ale kommun har en centraliserad kanslienhet där vi har samlat ansvaret för registratur, nämndprocess, arkiv, försäkringsfrågor samt valkansli. Kanslienheten ingår i avdelning Demokrati som är en av fyra avdelningar på kommunledningsförvaltningen. Övriga avdelningar är HR, Ekonomi och Invånarservice. Vi har en central roll och ett nära samarbete med övriga avdelningar och förvaltningar.  För att leva upp till det ansvar vi har, behöver vi nu förstärka vår grupp. Vill du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som med god känsla för service ser till att vi ger stöd åt kollegor och förtroendevalda, säkerställer kvaliteten, samt främjar rättssäker hantering av ärendeprocessen och stöttar i kompetensutveckling? I så fall finns det nu en plats för dig! Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare på kanslienheten har du ett brett uppdrag, där arbete med kommunens försäkringar, valadministration, utveckling av processer och framtagande av styrdokument ingår. I tjänsten ingår att vara försäkringssamordnare, vilket innebär att se till att kommunen har ett fullgott försäkringsskydd. Du administrerar kommunens försäkringar och är stöd åt chefer och handläggare i hela kommunen i hanteringen av skador och olika typer av anspråk. Du arbetar med att ta fram förebyggande åtgärder för att minska antalet skador. Kvalifikationer Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, ekonomi, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du utbildning i eller erfarenhet av handläggning av försäkringsärenden är det meriterande. Du har god kompetens inom digitala dokumenthanteringssystem, samt en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.  För rollen behöver du vara självgående och kunna driva arbetet strukturerat och med hög kvalitet. Det är viktigt att du tänker på myndighetsgränser även om enheten är centraliserad och du behöver ha stor integritet. Du måste tycka om att ibland ha fullt fokus på försäkringsärenden, ibland stötta i valarbetet och ibland kunna arbeta med utvecklingsarbetet på enheten. Det är viktigt att kunna samarbeta väl och hjälpa varandra i gruppen även om man har olika uppdrag.  Övrigt Vi har flexarbetstid och möjlighet att ibland arbeta på distans, men det är arbetsuppgifterna som styr var vi utför vårt uppdrag. Nämnderna är planerade dagtid, men kommunfullmäktige sker kvällstid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Ale kommun? Läs mer här: https://ale.se/om-kommunen/jobba-i-ale-kommun.html Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-22
Antal platser 1