Landskronahem söker en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som vill vara en del av deras engagerade team. Rollen erbjuder ett varierande arbete med ansvar för både löpande redovisning och koncerninterna transaktioner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Avstämning av balanskonton och löpande bokföring
• Upprättande av koncerninterna fakturor
• Bokföring av koncerninterna transaktioner
• Redovisning av AGI, moms och uttagsskatt
Ytterligare arbetsuppgifter kan inkludera:
• Kvartalsvis avstämning av taxebundna kostnader (värme, el och vatten)
• Kvartalsvis avstämning av kostnader för skötselavtal
• Diarieföring av handlingar till personalakter
• Avtalsadministration
• Administration av fakturahanterare
Rollen som ekonomiassisten är ett konsultuppdrag via Adecco. Uppdraget har start den 2 mars 2026 och kommer att pågå i minst två år med goda chanser till förlängning. Arbetsuppgifterna utförs månadsvis, främst under första och andra veckan i månaden vilket innebär att första veckan i månaden arbetar du 100% och övriga veckor fördelas arbetstiden så att det totalt blir en anställning på 50%.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och resultatorienterad, med noggrannhet och ett öga för detaljer i allt du gör. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och fatta beslut i linje med bolagets mål och riktlinjer. Du är serviceinriktad, flexibel i ditt arbetssätt och tar ansvar för att uppgifter blir utförda på ett pålitligt sätt.
Övriga krav:
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Tillgänglig för arbete på plats i Landskronahems lokaler under större delen av uppdragstiden
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att bidra till en viktig samhällsfunktion.