Försörjningsstödsenheten består av 12 medarbetare varav 10 socialsekreterare, där en grupp arbetar i mottagningsfunktion och övriga med långsiktigt bistånd i löpandegruppen.
Arbetet leds av en enhetschef och två arbetsledare (metodstödjare).
Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, nära och tillgänglig arbetsledning och löpande processhandledning. En utav våra medarbetare ska på föräldraledighet och därför söker vi nu en socialsekreterare till vår löpandegrupp.
På försörjningsstödsenheten arbetar vi bland annat med att utreda, bedöma och besluta om ekonomiskt bistånd. Vårt mål är att stödja människor till egen försörjning och vår gemensamma värdegrund är att varje individ har inneboende resurser och förmåga till eget ansvar.
Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till köpcentret Allum, buss och tågstation. Det finns även möjlighet för dig att parkera din cykel i låst utrymme. I kommunhuset har vi ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få överblick över. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
Nu finns möjligheten att bli en av oss!
Rekryteringen avser ett föräldravikariat på 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig beteendevetenskaplig högskoleutbildning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomiskt bistånd och digital handläggning inom e-tjänst (open-E). För att lyckas i ditt uppdrag ser vi att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har en förmåga att prioritera. En god människosyn, empati, engagemang och ett genuint intresse för sociala frågor och samhällsförändringar är värderingar som genomsyrar vår verksamhet. Kunskaper i andra språk är en tillgång. Arbetsgruppen inom försörjningsstödsenheten präglas av stort engagemang och kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Vid ev. anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras.
Varmt välkommen med din ansökan!
Jobba i Partille kommun
Partille kommun är en plats där allas lika värde står i centrum och där mångfald ses som en styrka. Med professionalitet i varje möte skapar vi drygt 3000 anställda trygghet, kvalitet och omtanke för både invånare och varandra. Här finns en stark framåtanda som driver utveckling och innovation, vilken främjas av närhet och korta beslutsvägar.
Ett gött arbete för ett gott samhälle!
Läs mer om hur det är att jobba i Partille kommun: https://www.partille.se/arbetsmarknad--jobb/
Övrigt
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryterinssystem Varbi. Har du skyddad identitet, ring istället Partille kommuns växel, 031-792 10 00, och be att få prata med Rekryteringscenter som hjälper dig vidare med din ansökan.
Partille kommun tar inte emot några personliga brev. Du kommer istället att få besvara ett antal enkätfrågor som blir en del i bedömningen vid urval.
Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande för denna rekrytering.