Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till polisens servicekontor (sommarjobb)
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Sommarjobb Polis Administratör Kontorsreceptionist
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Tjänsten avser ett sommarvikariat med chans till förlängning med möjlighet att arbeta på timmar vid behov efter avslutat vikariat. Timanställning kan även bli aktuellt innan vikariatet. Du kommer huvudsakligen utgå från Luleå. Andra orter kan tillfälligt bli aktuella för tjänstgöring med Luleå som utgångspunkt. ARBETSUPPGIFTER Medarbetarna inom polismyndighetens servicekontor är ansiktet utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör inom polisens servicekontor är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet och ett trevligt bemötande. Som administratör inom polisens servicekontor kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Handlägga såväl ansökningar som utlämningar av pass och nationella ID-kort • Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten • Hantera hittegods • Ta emot tillståndshandlingar, inlämnande av vapen, bestridande av P-bot, begäran om allmän handling och utdrag ur belastningsregistret • Kommunikation med interna och externa aktörer, såväl genom fysiska möten som genom olika kommunikationskanaler, exempelvis e-post, telefon och sociala medier • Ytterligare arbetsuppgifter förekommer då inflödet av ärenden varierar i hög grad. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kan komma att ske på annan ort eller digitalt med preliminär start v. 20 - 23. Arbetstiden i receptionen är framförallt förlagd under dagtid, däremot kan det förekomma kvällsarbete samt arbete på veckoslut. KVALIFIKATIONER • Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. • Arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift • B- körkort • God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system Meriterande • Arbetslivserfarenhet i närtid inom service med många externa direktkontakter i form av personliga möten som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av anmälningsmottagning inom polismyndigheten • Har aktuell erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • Har kunskap/färdighet gällande relevanta polisiära datasystem såsom RES, Durtvå, hittegods, PÄR m.fl • Arbetslivserfarenhet från annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Arbetslivserfarenhet av och/eller kunskap om juridik eller rättsligt arbete. • Behärskar ytterligare språk som arbetsgivaren bedömer relevant utöver svenska och engelska där du kan använda språket i din yrkesutövning • Är polisstuderande Personliga egenskaper Som administratör inom receptionen ställs det krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Då arbetet växlar med stundtals högt arbetstempo så tror vi att du är en person som trivs och drivs av detta, samtidigt som det inte påverkar din noggrannhet eller kundbemötande. Det är viktigt att du har ett serviceinriktat, strukturerat och flexibelt förhållningssätt samt en god samarbetsförmåga då du arbetar tätt med dina kollegor. Då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din kommunikativa och sociala förmåga. Som person är du stabil och trygg i dig själv och agerar lugnt och kontrollerat vid stressfulla situationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställning: Tidsbegränsad anställning mellan juni till augusti eller enligt överenskommelse. Det kan finnas möjlighet till förlängning. Arbetsort: Luleå Arbetstid: Vardagar 8-16.30, arbete på kvällar och helger kan förekomma Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Om du blir aktuell för anställning har du inte rätt till semesterledighet. Istället kommer du att få semesterersättning utbetald efter det att anställningen avslutats. Enstaka kortare ledighet med löneavdrag kan beviljas om verksamheten tillåter detta och då enligt överenskommelse med chef. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Sommarjobb / feriejobb
Publicerad 2025-12-19
Antal platser 4

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sälj Ekonom Support Koordinator Customer Support Kundtjänstmedarbetare Backoffice medarbetare
16 dec
Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov
Assistent Sekreterare Administratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ säljare Administrativ assistent Administrativ sekreterare
15 dec