Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköpssamordnare till Kulturförvaltningen
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Ekonom Inköpsledare Inköpssamordnare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum. Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter. Arbetsuppgifter Vill du bidra till ett professionellt, rättssäkert och utvecklande inköpsarbete i en av Göteborgs Stads förvaltningar? Kulturförvaltningen söker nu en inköpssamordnare till ekonomienheten inom avdelningen Ekonomi, planering och analys. Rollen är förvaltningsövergripande och innebär ett nära samarbete med verksamheter, andra ekonomifunktioner och externa aktörer inom och utom staden. Du är länken mellan kulturförvaltningen och förvaltningen för inköp och upphandling där du samarbetar med upphandlingskonsulter. Som inköpssamordnare är du specialist med ett samordnande och utvecklande ansvar och du arbetar brett med alla delar av inköpsprocessen. Du fungerar som ett nav i frågor som rör inköp och upphandling och bidrar till att säkerställa kvalitet, regelefterlevnad och långsiktig utveckling av förvaltningens arbetssätt. Du stödjer verksamheten i inköps- och upphandlingsfrågor och samordnar arbetet inom detta område i förvaltningen. Rollen innebär även ett tydligt ansvar för att utbilda, vägleda och bidra till ökad kompetens och samsyn i inköps- och upphandlingsprocessen. Du samverkar med flera funktioner som arbetar med inköp, ekonomi och upphandling, både inom förvaltningen och inom Göteborgs Stad. Exempel på arbetsuppgifter; - Samordna förvaltningens arbete med ramavtalsupphandlingar - Planera och genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar - Säkerställa avtalsadministration samt genomföra avtalsuppföljning - Samordna och genomföra utbildnings- och kompetenshöjande insatser inom inköp och upphandling - Vara förvaltningens representant i stadens nätverk för inköp och upphandling - Vara kontaktperson gentemot upphandlingskonsulter och i juridiska frågor kopplade till upphandling och avtal  Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, inköp eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har flerårig erfarenhet av arbete med inköp och upphandling enligt LOU och har tidigare arbetat i roller med samordnande ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet samt om du har arbetat i inköps- och e-handelssystem, exempelvis Proceedo. Erfarenhet av avtalsuppföljning, utbildningsinsatser eller utveckling av arbetssätt och processer är också meriterande. Som person tar du initiativ och driver ditt arbete framåt både självständigt och i samarbete med andra. Du ser möjligheter till förändring och bidrar aktivt till utveckling genom att skapa utrymme för nya idéer och förbättrade arbetssätt. Du motiverar och involverar andra, kommunicerar förändringar på ett pedagogiskt sätt och hanterar synpunkter konstruktivt. Du förmedlar information och idéer tydligt och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation, både muntligt och skriftligt. Med en god helhetssyn ser du ditt arbete som en del av ett större sammanhang och samverkar med andra för att skapa värde för verksamheten. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan identifiera kärnan i komplexa frågor, se samband och föreslå välgrundade, lösningsorienterade förslag. Övrigt Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt för att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. I denna rekrytering använder vi inte personligt brev. Du kommer i stället att besvara frågor kopplade till tjänstens krav och kompetenser för att säkerställa en rättvis, normkritisk och träffsäker process.  Intervjuerna är planerade till vecka 4-5, 2026. Till din intervju behöver du ta med giltig identitetshandling (pass/nationellt ID) och vid behov bevis på uppehållstillstånd. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt din rätt att arbeta i Sverige.  Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-18
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Ekonom Kalkylchef Kalkylator Projektledare
Idag
Ekonom Projektör Kalkylator Projektingenjör VA-projektledare Entrepenadingenjör Entreprenadingenjör Entreprenadsingenjör Installationssamordnare Assisterande projektledare
11 dec