Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Technical Service Manager sökes!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Chef Support Systemansvarig Teknisk support Service Manager
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en nyckelroll där du får kombinera verksamhetsförståelse, IT och samarbete i en internationell miljö? Som Technical Service Manager blir du en central länk mellan IT och verksamheten och får möjlighet att påverka både lösningar, arbetssätt och användarupplevelse i en organisation i förändring.

Om tjänsten

Vi söker nu en Technical Service Manager till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver omställningen till ett hållbart transportsystem. Du kommer att arbeta från kontoret i Södertälje, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans.

Dina arbetsuppgifter

Som Technical Service Manager är du en viktig del av teamet People & Culture IT Solutions. Teamet stöttar verksamheten med IT-lösningar inom HR och ansvarar för hela livscykeln – från kravanalys till implementation och drift. Verksamheten är i förändring, med fokus på att fasa ut äldre applikationer och införa ny teknik. Förändringen innebär bland annat att lokala lösningar ersätts med ett mer enhetligt globalt arbetssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Fungera som primär kontaktpunkt för IT-leveranser mot Safety and Health
  • Ansvara för daglig support och förvaltning av applikationsportföljen
  • Förstå verksamhetens behov och krav samt aktivt föreslå och implementera lösningar i samarbete med lösningsarkitekter och andra IT-specialister
  • Representera IT i möten med verksamheten
  • Planera, leda och facilitera möten med relevanta intressenter
  • Skapa, uppdatera och förvalta dokumentation för att säkerställa efterlevnad av IT-processer och riktlinjer
  • Initiera och driva processförbättringar, exempelvis inom incident- och change management, för att förbättra användarupplevelsen

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till gemensamma mål. Du arbetar strukturerat och välorganiserat, med förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ och kan på ett tydligt och lättförståeligt sätt förmedla frågor, behov och utmaningar till olika intressenter.

Är det dig vi söker?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av operativ serviceleveransledning med starkt fokus på daglig support och förvaltning på andra- eller tredjelinjenivå
  • God kommunikationsförmåga och ett proaktivt arbetssätt
  • Erfarenhet av kund- och intressenthantering i en större global miljö
  • Förmåga att engagera och skapa förtroende hos intressenter på både operativ och strategisk nivå
  • Grundläggande förståelse för infrastruktur, integrationer, säkerhet samt automatiseringsverktyg och teknologier
  • Flytande i engelska och svenska

Meriterande

  • Kunskap inom teknisk support och förmåga att arbeta kundorienterat
  • Erfarenhet av arbete i en global kontext
  • Kunskap i ServiceNow

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-06-30. Start januari.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35604 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen eller vilket kundföretaget är om det utelämnats ur annonsen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ledare Säljare Platschef Arbetschef Gruppledare
12 dec
Chef Säljcoach Säljledare Sales Coach Innesäljchef Försäljningschef Area Sales Manager Operativ försäljningschef
4 dec
Chef Säljare Head of Sales Sales Executive Account Manager Key Account Manager Business Development Manager
10 dec