Elevassistent till Mosebacke förskolor med Reggio Emilia-inriktning
Vill du arbeta i en miljö där barnens nyfikenhet, kreativitet och utforskande står i centrum?
Mosebacke förskolor söker nu två engagerade elevassistenter till två av våra avdelningar med barn i åldrarna 2–3 år och 3-4 år. Hos oss arbetar vi utifrån Reggio Emilias filosofi – där barn ses som kompetenta och där pedagogens roll är att lyssna, inspirera och utmana.
Om oss
Mosebacke förskolor är en del av Stockholms stad och består av flera avdelningar med en gemensam pedagogisk inriktning inspirerad av Reggio Emilia. Vi arbetar projektinriktat, med stor vikt vid miljön som den tredje pedagogen, och med ett starkt fokus på barns delaktighet, trygghet och relationsskapande. Vi tror på ett nära samarbete i arbetslaget och ett reflekterande arbetssätt.
Om tjänsterna
Tillsammans med kollegor är du en del av undervisning, omsorg och att skapa en trygg, utforskande och estetiskt inspirerande miljö. Du är delaktig i planering utifrån förskolans läroplan och vår pedagogiska profil.
Ena tjänsten är 74% och den andre 49%.
Tjänsten innebär att ge stöd i barngruppen så att verksamheten kan delas i mindre konstellationer, vilket möjliggör ett mer individanpassat arbetssätt. Elevassistenten stöttar både pedagoger och barn i vardagliga rutiner, lek, omsorg och lärande, samt medverkar till att varje barn får rätt förutsättningar att utvecklas och delta på sina villkor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av arbete med yngre barn och god förståelse för deras behov.
Har ett varmt och professionellt bemötande mot barn, kollegor och vårdnadshavare.
Är trygg, lyhörd och har god samarbetsförmåga.
Har erfarenhet av barn i behov av särskilt stöd är meriterande.
Vi erbjuder
En pedagogisk miljö som inspirerar till utforskande och kreativitet.
En arbetsplats där omsorg, omtanke och barnens bästa är ledstjärnor.
Tydliga rutiner och stöd från ledning.
Ansökan
Tjänsten är tidsbegränsat. Start enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande.