Vill du kickstarta det nya året i en roll där kommunikation står i centrum, där tempot är högt, dagarna varierade och där din närvaro, röst och fingertoppskänsla verkligen gör skillnad?
Om AnswerOnlineSedan 1994 hjälper vi företag med kostnadseffektiv och företagsanpassad svarsservice genom våra innovativa kommunikationslösningar. Det innefattar allt från enkel telefonpassning och flexibel växeltjänst till extern kundtjänst och outsourcad telefonsupport.
Vår grundtanke är enkel: att skapa en personlig länk mellan företag och deras kunder. Genom våra engagerade och utbildade kundkommunikatörer, som bemöter varje samtal med ett leende, erbjuder vi en svarsservice som präglas av vår kultur – närvarande, enkel och personlig.
Hur är det att jobba hos oss?I ett gemensamt arbete med våra kollegor har vi sammanfattat kulturen hos oss i en mening: "På AnswerOnline får jag som person möjlighet att utvecklas i en trivsam miljö med inkluderande ledare, omtänksamma kollegor och i en verksamhet i kontinuerlig utveckling".
Det är vi stolta över – och måna om att fortsätta leva upp till.
Vi välkomnar dig till ett engagerat team där samarbete och kundfokus står i centrum, samtidigt som vi också har kul på jobbet. Vi tror på hållbar prestation - hos oss är närvaro, fokus och energi viktiga delar, både för att skapa bra kundmöten och för att trivas över tid. Därför uppmuntrar vi ett aktivt förhållningssätt till hälsa och erbjuder friskvård som en naturlig del av arbetslivet. Inte för att alla ska prestera på topp hela tiden, utan för att vi vet att människor som tar hand om sin energi, återhämtning och sitt välmående också blir tryggare, tydligare och mer närvarande i sin kommunikation. Vi brukar säga att vi utövar en lagsport eftersom varje individs insats påverkar helheten - vi tror att du som söker delar den bilden med oss och vill bli en del av vårt sammansvetsade AnswerOnline-team.
Vad gör du i rollen som kundkommunikatör?Det här är en roll för dig som älskar kommunikation i realtid. Du är ofta den första kontakten mellan kund och företag, och ditt sätt att lyssna, formulera dig och leda samtalet gör verklig skillnad. Du kommer bland annat:
Svara på inkommande samtal och bemöta kunder utifrån deras unika behov & önskemål. Det kan vara genom att besvara frågor, registrera meddelanden, koppla samtalet vidare till rätt part eller ärendehantering i externa system.
Hantera och lösa kundärenden på ett effektivt och professionellt sätt.
Arbeta kontinuerligt för att uppfylla uppsatta mål för samtalstider och utveckla din samtalskvalitet.
Bidra till företagets värdegrund och kultur genom att vara Närvarande, Enkel och Personlig – både internt och mot kund.
Använda samtalsmetodik och retorik från utbildning för att säkerställa professionellt bemötande.
Hålla dig uppdaterad om kund- och företagsinformation via interna kanaler.
Flytande svenska & engelska samt god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.
God datorvana och förmåga att snabbt sätta sig in i olika system.
Förmåga att behålla lugnet och fokusera på uppgiften även vid högt tempo.
Din arbetsmoral är stark och du är noga med att hålla tider och fullfölja åtaganden.
Som ni ser har vi inte en lång lista med krav utan vi är övertygade om att det är dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för hur väl du trivs och presterar i rollen.
Vi söker dig som:Är utåtriktad, kommunikativ & trivs som bäst i sociala sammanhang. Du besitter förmågan att balansera mjuka & hårda värden där du behåller din sociala, energiska personlighet samtidigt som du effektivt styr och leder samtalet med hjälp av en lösningsorienterad inställning. Du trivs i en miljö där det är lite action och håll-igång, att balansera flera bollar i luften samtidigt gör du med briljans.
Övrigt:Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Varierande schema. Mån-Fre 07.00-18.00
Placering: Kalmar
Anställningsform: 80% anställningsgrad. Tjänsten inleds med en provanställning om 6 månader.
Sista ansökningsdag: 2026-01-11
Vänligen notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.
Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.