OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
På Adven drivs vi av att skapa morgondagens energi- och vattenlösningar som främjar företag, människor och miljö. Vi vill vara en del av lösningen på klimatförändringarna och tror på kraften i varje hållbar lösning vi utvecklar tillsammans med våra kunder. I flera av våra nät samarbetar vi nära med den lokala industrin och använder restvärme för att värma bostäder och lokaler – ett effektivt och miljövänligt sätt att ta tillvara jordens resurser.
Läs mer på www.adven.com
Nu söker vi Kundrådgivare till vårat kontor i Örebro.
Vi erbjuder dig·
En trivsam och inkluderande arbetsmiljö där gemenskap, samarbete och engagemang står i fokus
En tydlig och stöttande onboarding som ger dig trygghet i rollen med introduktion i våra tjänster, kunddialog och systemstöd
Möjlighet att växa i rollen genom kontinuerligt lärande, coachning och nära samarbete med erfarna kollegor
Ett arbete där du får göra skillnad i kundernas vardag och vara en viktig del av vår fortsatta utveckling
Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och andra förmåner som ger balans i arbetslivet
Har erfarenhet av kundservice, administration eller annan roll med kundkontakt
Om rollen
Som kundrådgivare är du en av Advens viktigaste kontaktpunkter. Ditt professionella bemötande och din service skapar nöjda och lojala kunder och bidrar till vår fortsatta tillväxt som energileverantör.
I Örebro blir du en del av ett team som hanterar inkommande samtal, post och mejl om bland annat avtal, felanmälningar och fakturor. De flesta ärenden löser du själv, medan andra skickas vidare internt. Avdelningen ansvarar även för kundfakturering.
Du arbetar också proaktivt genom att kontakta kunder för att stärka relationen, svara på frågor och säkerställa att de är nöjda med sin leverans.
I rollen kommer du bland annat att:·
Administrera avtal, såsom nya kunder, ägarbyten och uppsägningar i vårt faktureringssystem.
Ansvara för fakturering och hantering av relevant data
Hantera kundärenden, exempelvis påminnelser, krav och administration av olika betalsätt.
Ta emot och vidarekoppla samtal via vår växel.
Vi söker dig som…
…är serviceinriktad, lyhörd och trivs i dialogen med kunder. Du har lätt för att skapa förtroende och möter varje kontakt med ett positivt och professionellt bemötande. Du arbetar noggrant och strukturerat, gillar att ha ordning och tar ansvar för att ärenden blir korrekt hanterade. Rollen passar dig som trivs i ett varierat tempo, har förmåga att prioritera och uppskattar att samarbeta tätt med kollegor.
Vi ser gärna att du:
Har erfarenhet av kundservice, administration eller annan roll med kundkontakt
Har god datorvana och känner dig trygg i att arbeta i olika system
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Är nyfiken, lösningsorienterad och vill bidra till att utveckla både kundupplevelsen och teamet
Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet med chans till förlängning.