Arbetsbeskrivning
WeUnite Academy:
Var med och digitalisera föreningslivet – vi söker nya talanger
Vi på WeUnite utvecklar moderna SaaS-lösningar för föreningslivet – från administration och betalningar till kommunikation och medlemshantering.
Vår vision är att föra alla föreningar, klubbar och förbund över hela Sverige framåt.
Som del av WeUnite Academy får du en flexibel deltidsroll där du kan kombinera arbete med studier eller idrott, samtidigt som du utvecklas inom support, kommunikation och teknik.
Du blir en del av ett team med stark lagkänsla som tillsammans bygger framtidens digitala föreningsliv.
Huvudroller – välj en
- 1st line support – hantera kundärenden och ge användarstöd
- 2nd line support – tekniska och avancerade ärenden, felsökning
Underaktiviteter som kan kombineras
- Customer Success – utbilda och stötta kunder
- Marknad – sociala medier och innehåll
- Försäljning – leads, uppgraderingar, kundkontakt
- Junior systemutveckling – kundsetup, uppgraderingar, utvecklingsstöd
Vad vi söker hos dig
Krav
- God systemvana (Office, appar, sociala medier, AI-verktyg)
- Gymnasieutbildning eller pågående högskolestudier
- God kommunikationsförmåga i tal och skrift
- Självständig, serviceinriktad och lösningsorienterad
Meriterande
- Erfarenhet av föreningsliv
- Erfarenhet av medlemssystem (WeUnite, SportAdmin, Laget.se, MyClub)
- IT/systemutveckling, ekonomi/lön, marknad/försäljning
- Laravel, Flutter, apputveckling, backend
Personliga egenskaper
- Lagspelare med vilja att växa
- Nyfiken och flexibel
- Motiverad att bidra till svensk idrott och föreningsliv