Vi fortsätter att växa och söker dig som vill arbeta nära kommunernas GIS-verksamheter och vara ett stöd till deras GIS-samordnare. Hos oss får du en central roll i att hjälpa kommuner att utveckla och effektivisera sin verksamhet med hjälp av Sokigos GIS-baserade verksamhetssystem Gaida och ArcGIS Enterprise.
Som en del av vårt leveransteam arbetar du tillsammans med engagerade kollegor som brinner för att leverera moderna GIS-baserade verksamhetssystem till Sveriges kommuner. Tillsammans ser vi till att våra kunder får ut största möjliga nytta av våra produkter – med fokus på struktur, datakvalitet och teknik för en hållbar och framtidssäkrad GIS-verksamhet.
ArbetsuppgifterI denna roll kommer du att arbeta nära kommunernas GIS-verksamhet, där du:
Implementerar Gaida och ArcGIS Enterprise i kundernas miljöer och säkerställer en fungerande och kvalitativ leverans.
Ger stöd och rådgivning kring hur de kan utveckla, organisera och använda sitt GIS-system på ett bästa sätt.
Analyserar behov och utmaningar i kommunens GIS-verksamhet och omsätter dem till smarta och effektiva lösningar baserade på Sokigos produkter.
Arbetar med konfiguration, anpassning och förvaltning av Gaida och ArcGIS Enterprise, med fokus på funktionalitet, kvalitet och effektivitet
Vi söker dig som har en gedigen förståelse för kommunal GIS-verksamhet och som vet vad som krävs för att förvalta och utveckla en modern och effektiv GIS-plattform.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av arbete som GIS-samordnare eller liknande roll inom kommunal GIS-verksamhet.
Universitet-/högskoleutbildning inom GIS eller motsvarande.
Goda kunskaper om GIS-förvaltning och GIS-infrastruktur i kommunal miljö.
Erfarenhet av ArcGIS Enterprise, datamodeller, karttjänster och att konfigurera nya lösningar utifrån verksamhetens behov.
Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad och trivs i dialogen med GIS-samordnare och GIS-specialister. Du är strukturerad, noggrann och arbetar metodiskt med planering, dokumentation och uppföljning. Du är självgående, men också en lagspelare som gärna samarbetar för att skapa hög kvalitet i kundleveranserna.
KvalifikationerErfarenhet av GIS-förvaltning i kommunal verksamhet.
Högskole-/universitetsutbildning inom GIS.
Mycket goda kunskaper i ArcGIS Enterprise.
Tekniskt intresserad, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
Kunskap i FME, Python och SQL är meriterande
Om SokigoSokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du ta del av ett brett utbud utan förmåner, som generöst friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Du får jobba med över 250 trevliga och engagerade arbetskamrater.
Sokigo är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – vi har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret.
Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.
Bra att vetaRollen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort är i första hand Göteborg eller Sundbyberg. Placering vid något utav våra Karlskrona-, Malmö- eller Gävlekontor är också tänkbar.
För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Bakgrundskontroll är obligatorisk vid anställning hos Sokigo.
Frågor om rollen? Kontakta konsultchef Stefan Hagström, [email protected]
Frågor om processen? Kontakta HR Business Partner Simon Weidenberg, [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!