Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör / assistent till August Sverige AB – Karlstad
Skicka ansökan 43 dagar kvar
Assistent Sekreterare Administratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ säljare Administrativ assistent Administrativ sekreterare
43 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Administratör / assistent till August Sverige AB – Karlstad (100%)

En varierad roll inom administration, logistik, kundkontakt och försäljning
August Sverige AB växer och söker nu en strukturerad, serviceinriktad och lösningsfokuserad administratör/assistent till vårt kontor i Karlstad. Tjänsten är på 100 % med start enligt överenskommelse.

Arbetet utgår i huvudsak vardagar inom kontorstid från kontoret i Karlstad. Det finns möjlighet till visst arbete hemifrån, men detta kan komma att förändras över tid beroende på verksamhetens behov.

Om August Sverige AB
August Sverige AB är en ledande aktör inom avloppsreningslösningar och pumpsystem. Vi erbjuder moderna minireningsverk och avloppslösningar för hushåll, företag och industri – baserade på tysk teknologi och tillverkade i en toppmodern fabrik i Litauen. Fabriken producerar ca 6 000 reningsverk varje år och har varit i full drift sedan 90-talet. Idag är detta ett väletablerat varumärke i Europa med stor tillväxt.

Om tjänsten
Detta är en bred och utvecklingsbar roll där du arbetar tätt tillsammans med vår VD-assistent och stöttar den dagliga verksamheten. Arbetet varierar från dag till dag och kräver god struktur, flexibilitet och eget driv.

Tjänsten kan komma att anpassas utifrån din kompetens, ditt intresse och ditt engagemang. Försäljning ingår som en naturlig del av rollen.

Du blir en central del av företagets administration, logistik, försäljning och kommunikation samt en trygg kontaktpunkt för kunder, leverantörer och samarbetspartners.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Administration och kontorsstöd
  • Ordermottagning och orderhantering
  • Transportplanering och leveranskoordinering
  • Mail- och telefonhantering
  • Lagerlogistik
  • Kontakt med kunder, leverantörer och transportföretag
  • Utskick av serviceavtal och dokument
  • Dokumenthantering och arbete i interna system
  • Försäljning och kunduppföljning
  • Vid intresse: enklare marknadsföring och kommunikation
Vem söker vi?
Vi söker dig som är ordningsam, noggrann och strukturerad, har hög servicekänsla och är trygg i telefon. Du trivs i ett högt tempo, hanterar många parallella uppgifter och är lösningsfokuserad med eget initiativ. Du har hög integritet, hanterar information korrekt, är datorvan och lär dig snabbt nya system.
Eftersom försäljning ingår i rollen söker vi även dig som är affärsmässig, kommunikativ och bekväm med kunddialog, uppföljning och att ta affärsmässigt ansvar i kontakten med kunder. Du har ett professionellt och trevligt bemötande och trivs i ett mindre företag där roller ibland överlappar. Du tycker om att arbeta nära VD-assistenten som en del av ett tajt team.

Krav
  • Erfarenhet av administration eller liknande roll
  • Erfarenhet av logistik, från order till leverans
  • Mycket god datorvana
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Svenska i tal och skrift
  • Engelska i tal och skrift
  • God kommunikationsförmåga
  • Körkort och tillgång till bil
Meriterande
  • Erfarenhet av försäljning, kunduppföljning eller affärsrelaterat arbete
  • Erfarenhet av SuperOffice eller annat CRM-system
  • Erfarenhet av leverantörsfakturor
  • Erfarenhet av Fortnox
  • Erfarenhet av marknadsföring eller kommunikation
  • Erfarenhet från mindre eller snabbväxande företag
  • Erfarenhet från teknisk eller VA-nära bransch
Vi erbjuder
  • En heltidsanställning på 100 %
  • Timlön och provanställning enligt överenskommelse
  • En varierad och utvecklande roll
  • Korta beslutsvägar och en arbetsplats där initiativ uppskattas
  • Utbildning i våra produkter, system och arbetssätt
  • Ett nära och dagligt samarbete med VD-assistenten
  • Möjlighet att växa in i en bred och central funktion i företaget
Övrigt
Ansökan och frågor skickas till: [email protected]
Märk mailets ämnesrad med: “Assistent Karlstad”
Beskriv gärna i din ansökan vad du främst intresserar dig för och vilken erfarenhet du har inom dessa områden. Rollen är utvecklingsbar och kan anpassas utifrån din kompetens och ambitionsnivå.
Intagning sker löpande, så vänta inte med din ansökan — tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2026-01-31

Mer info

Anställningsform Tillsvidareanställning
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Publicerad 2025-12-15
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens e-post

Skicka ansökan

Liknande jobb

Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Support Assistent Executive Assistant Administrativ assistent Kommunikationsspecialist
Idag
Assistent Office Manager Administrativ assistent VD (Verkställande direktör)
Idag