Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Myndigheten för tillgängliga medier (MTM)
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Kontorist Administratör
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker en Administratör till Myndigheten för tillgängliga medier (MTM). MTM inför under 2025 en ny, mer robust och rättssäker process för ansökan, handläggning och beslut om studenters tillträde till myndighetens digitala bibliotek Legimus. Den nya processen innebär att MTM ansvarar för att ta emot ansökningar, handlägga ärenden, begära in ev. kompletteringar och fatta beslut enligt förvaltningslagens principer. Uppdraget innebär därför att konsulten ska arbeta i en förvaltningsrättslig handläggningsmiljö, med fokus på kvalitet, rättssäkerhet, likvärdighet, struktur och kommunikation. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Ta emot och administrera inkommande ansökningar om tillträde till Legimus. - Vid behov hantera inkomna handlingar enligt rutiner för registrering och diarieföring - Granska inkomna ansökningsunderlag. - Göra bedömningar enligt beslutsmodellen. - Vid behov begära in kompletteringar. - Vid behov svara på frågor från läsare och bibliotek - Ge återkoppling kring processens funktion. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående enligt överenskommelse och beräknas pågå i cirka 3 månader (januari-mars 2026). Uppdraget ska huvudsakligen utföras på MTM:s kontor i Malmö. Önskad kompetensprofil: • Grundläggande kunskap om förvaltningslagen och handläggningsprinciper • Erfarenhet av ärendehandläggning, registrering/diarieföring i offentlig sektor som påverkar individer är meriterande. • Mycket god strukturförmåga och erfarenhet av parallell ärendehantering. • Förmåga att förstå nytt regelverk och omsätta det i praktiken. • Förmåga att identifiera brister och initiera kompletteringar. • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. • Förmåga till professionellt och tydligt bemötande. • God vana vid digitala verktyg och ärendehanteringssystem. • Snabb inlärningsförmåga i nya system. • Förmåga att arbeta nära handläggare och bidra till ett strukturerat arbetsklimat. • Kan förstå och analysera komplexa frågor • Serviceorienterad har ett systematiskt och noggrant arbetssätt För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-12-18. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-11
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov
Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov