Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Registrator sökes till Sollentuna
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Registrator
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Som registrator kommer du att vara ansvarig för registrering, diarieföring och arkivering av inkommande och utgående handlingar. Arbetet omfattar säkerställande av att handlingar är sökbara och följer offentlighetsprincipen, samt hantering av förfrågningar om allmänna handlingar från medborgare, journalister och andra intressenter. Registratorn bedömer vilka handlingar som kan lämnas ut och vilka som omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och GDPR. Vidare omfattar uppgiften samarbete med kommunarkivet för överföring av dokument som ska bevaras, gallring och arkivering enligt gällande lagstiftning och kommunens riktlinjer. Registratorn ger även råd och vägledning till förvaltningar och nämnder kring dokumenthantering och registrering för att säkerställa efterlevnad av regler och riktlinjer. En del av arbetet innefattar också arbete i och utveckling av e-arkiv, dokumenthanteringssystem och andra digitala verktyg, samt deltagande i digitaliseringsprojekt. Registratorn ansvarar även för föring av mötesprotokollelistor och ärendesammanställningar.

Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och snabbt kan bli självgående i ditt arbete. Du bör vara lösningsorienterad och ha förmågan att hantera flera uppgifter parallellt, både självständigt och i samarbete med andra.  Vidare har du grundläggande kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och GDPR, samt goda kunskaper i diarieprogram och dokumenthanteringssystem. Att vara självgående i MS Office-paketet (Word, Excel, Outlook) är också nödvändigt för att lyckas i rollen. Det är särskilt meriterande om du har en arkivexamen eller registratorutbildning, har erfarenhet från kommunal förvaltning i rollen som registrator samt om du är kunnig i ärende- och dokumenthanteringssystemet Ciceron. 

Krav för tjänsten - Gymnasial utbildning - 2-3 års arbetslivserfarenhet inom dokumenthantering, registratur eller arkiv - Stark kommunikativ förmåga

Övrigt Uppdraget är beräknat till sex till nio månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är 40 timmar i veckan, måndagar till fredagar. Start omgående, allra helst inom 2-3 veckor.  Kandidaten kan komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning innan ett uppdrag kan erbjudas.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. 

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-04
Antal platser 1
Hemsida Länk