I rollen som handläggare kommer du att arbeta vid fordonsenheten med myndighetens fordonsförsörjning. Du jobbar nära andra kompetenser i fordonsförsörjningsprocessen. Under ledning av chefen för fordonsförsörjning kommer du arbeta med analys, planering och fördelning av Polismyndighetens fordon. Du ansvarar för att på ett effektivt och strukturerat sätt bereda ärende som förekommer inom fordonsförsörjningen. Som medarbetare behöver du vara driven i att ta fram förslag på vad som ska prioriteras och ge förslag på hur det ska genomföras samt kunna slutföra arbetsuppgifterna. I detta arbete ingår att arbeta med fordon och fördelning av dessa inom myndigheten. Som handläggare hanterar du samt planerar olika logistiklösningar samt är noggrann att dokumentera olika steg i processen kring fordon. Allt arbete ska utgå från god intern styrning och kontroll, med andra ord - god ordning och reda. I rollen förekommer frekvent beredning av olika ärende för att ständigt förbättra fordonsverksamheten samt att driva olika mötesforum.
Kvalifikationer
Erfarenhet av förvaltning och utveckling inom fordonsområdet
Personliga egenskpaer
En förutsättning för att leverera i rollen som handläggare vid fordonsenheten är att du har en utvecklad förmåga till kommunikation och samarbete samt flexibilitet, likväl som förmåga att arbeta självständigt. Du måste vara genuint intresserad av att lära nytt, förstå och se din del i helheten. Ytterligare en förutsättning är din vilja och förmåga att lära dig nya digitala verktyg som du omsätter i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Christina Danielsson, 010-56 154 31
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Pamela Vongaribo, [email protected]
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Beskrivning av arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare till fordonsenheten som är nyfiken, analytisk och lösningsfokuserad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Fordonsenheten vid ekonomiavdelningen har det samlade nationella ansvaret för funktionerna fordonsservice och myndighetens fordonsförsörjning, drivmedelsförsörjning samt det interna trafiksäkerhetsarbetet. Du kommer att ha din placering vid gruppen för nationell fordonsförsörjning och i uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom våra verksamhetsområden.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Göteborg eller Malmö alternativt Umeå
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Meriterande:
Välkommen med din ansökan i form av CV via e-post till [email protected] senast den 15 december. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A725.807/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!