Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent till internationellt bolag - 12 månaders konsultuppdrag
Skicka ansökan 160 dagar kvar
Ekonomiassistent
160 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra till ett 12 månader långt konsultuppdrag hos en internationell kund i centrala Stockholm, start omgående eller som senast i mitten av december. Rollen innebär ett brett arbete inom både kundreskontra och leverantörsreskontra.

Om rollen

Du blir en del av ett internationellt redovisningsteam där du arbetar med hanteringen av fakturor, betalningar och avstämningar. Du är också behjälplig i månadsbokslut och bidrar till ett effektivt flöde i ekonomiavdelningens arbete.

Rollen innefattar både interna kontakter och kund-/leverantörskontakter och kräver att du är trygg i att arbeta självständigt men också i nära samarbete med andra.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Hantering av kundinbetalningar och fakturering
  • Säkerställa korrekt attestflöde och bokföring
  • Stöd vid avstämningar och månadsbokslut
  • Månadsvis hantering av internfakturor och bokningar
  • Kreditkontroller
  • Kontakt med kunder i samband med betalningspåminnelser
Din profil

Vi söker dig som är noggrann, självgående och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar och bidra till ordning och struktur i det dagliga ekonomiarbetet. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen.

Vi tror att du har:

  • +2 års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra
  • Tidigare erfarenhet från internationell koncern är meriterande
  • God systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Välkommen med ansökan! Frågor besvaras på: [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-25
Antal platser 1
Hemsida Länk