Nu söker vi en ny medarbetare till vårt team och letar efter dig som vill bidra till att utveckla ett hållbart och affärsmässigt inköpsarbete i ett samhällsviktigt bolag. Här får du en roll där du kombinerar juridik, affärsmässighet och strategiskt utvecklingsarbete.
Östersundshem är ett kommunalt bostadsbolag med 59 medarbetare. Vi arbetar varje dag med ett starkt samhällsuppdrag – att erbjuda trygga, hållbara hem för alla livets alla skeden i Östersunds kommun.
Nu söker vi en Inköp- och Upphandlingsansvarig som vill driva och utveckla bolagets inköps- och upphandlingsarbete och säkerställa att vi arbetar effektivt, lagenligt och hållbart.
Om rollen
I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att planera, leda och följa upp hela inköps- och upphandlingsprocessen. Du arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa att inköp och upphandlingar håller hög kvalitet och uppfyller såväl LOU som våra interna policys och mål. Merparten av upphandlingarna rör entreprenader inom tjänster och bygg och involverar allt från projektupphandlingar, ramavtal, direktupphandlingar och FKU-er.
Du samarbetar nära med bolagets avdelningar och fungerar som ett viktigt stöd i frågor som rör kravställning, avtal och leverantörsrelationer.
Vi söker dig som har:
För att trivas i rollen tror vi att du är:
Din ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Bragner på [email protected]. Vi arbetar med löpande urval.
Välkommen med din ansökan!