Arbetsbeskrivning
Claiton söker motortekniker
Som Motortekniker hos Claiton har du en varierad tjänst som omfattar efterkontroller av fordon som sålts för reparation, värdering av inlösta fordon, samtal med försäkringstagare och arbete med skadekalkyler.
Vi säkerställer genom fysiska efterkontroller att samtliga fordon som säljs för reparation på vår auktionsplattform uppfyller aktuella branschkrav. Du har ansvar för att utveckla vår relation med bilåtervinnare och skadeverkstäder i södra Sverige, både befintliga partners och nya.
Rollen innebär huvudsakligen att du reser inom södra Sverige och genomför efterkontroller samt besöker bilåtervinnare och skadeverkstäder. I samarbete med andra motortekniker inom Claiton ser du till att vi hela tiden utvecklar vår tjänst och överträffar våra uppdragsgivares förväntningar.
Din närmaste chef är vår Customer Success Manager. Vårt Customer Success team ansvarar för en stor del av kundresan och är en avgörande faktor för Claitons framgång. Teamet har fokus på kundnöjdhet och är vårt ansikte utåt i kontakt med försäkringsbolag, försäkringstagare och andra samarbetspartners. Du är en viktig del av detta team och bistår med ditt kunnande avseende fordon och inlösen.
Din profil och personliga egenskaper
Claitons värderingar är transparens, ansvar och innovation. Som person förväntas du agera därefter. Vi söker dig som tar personligt ansvar, är serviceorienterad och passionerad för att hjälpa andra. Du är utåtriktad, håller ett högt tempo, trivs med att multitaska och kommer gärna med förslag på förbättringar. Du har god organisatorisk förmåga, klarar att prioritera arbetsuppgifter och att snabbt växla mellan olika uppgifter med bibehållen god kvalitet.
Ansvarstagande: Säkerhetsställa att partners får korrekt och effektiv hjälp, ta ägandeskap för uppgifter och strävar alltid efter att leverera hög kvalitet.
Kommunikation: Är duktig på att kommunicera både verbalt och skriftligt
Naturlig fallenhet för att skapa positiva kundupplevelser
Teamspelare: Du trivs med att arbeta i team och bidrar till en positiv arbetsmiljö
Initiativrik: proaktivt identifiera och lösa problem, förbättra processer och föreslå nya idéer för att höja servicekvaliteten,
Doer: Agera snabbt och effektivt när det behövs.
Passion för fordon
Arbetsområden
Genomföra efterkontroller av reparerade fordon hos skadeverkstäder i södra Sverige
Utföra värdering av inlösta fordon
Granska skadekalkyler
Kommunicera med skadeverkstäder, medarbetare hos försäkringsbolagen samt försäkringstagare
Erfarenhet och utbildning
Mycket goda kunskaper i CABAS
Tidigare mångårig erfarenhet från arbete med reparation av fordon
Avslutad gymnasieutbildning
God datorvana
B-körkort
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Arbetstillstånd i Sverige
Meriterande
Om Claiton
Claiton har varit verksamt sedan 2006 och är marknadsledande inom systemlösningar och tjänster för försäkringsbolags inlösen av skadade fordon. Vår idé är enkel: tillämpa den senaste automatiseringen och AI-tekniken i skaderegleringsprocessen för att öka kundnöjdheten och lönsamheten för våra kunder. Claitons systemlösningar omfattar flera tjänster som minskar kostnader och administration för försäkringsbolagen, ökar intäkterna och ger stor kundnöjdhet.
Idag använder mer än 20 försäkringsbolag, över 500 verkstäder och cirka 200 demonterare våra tjänster i Sverige och Danmark. Framöver planerar vi att expandera till fler marknader.
Anställningsdetaljer
Arbetstider: 08.00 – 17.00
Omfattning: 100 % (heltid)
Placering: Södra Sverige, tex Malmö eller Göteborg
Startdatum: Så snart som möjligt - intervjuer sker löpande tills vi hittar rätt person
Vill du veta mer?
Mer information om tjänsten fås genom kontakt med Johan Ehrenborg. Ansökan sker genom att maila CV tillsammans med ett personligt brev där du berättar varför just du är vår nya medarbetare!
Kontakt:
Johan Ehrenborg
Mobil: 0709-709040
Sista ansökningsdatum: 2025-11-30