Arbetsbeskrivning
Inköpsassistent Billingsfors
Vi söker under perioden 2025-05-26—2025-07-25 en Inköpsassistent till vårt kontor i Billingsfors. Du kommer få ca 4 veckors utbildning och handledning för att sen hantera inköpsärenden självständigt. Det innebär både interna och externa kontakter och genom dagliga kontakter med leverantörer och medarbetare arbetar du för att säkerställa att verksamhetens behov av varor och tjänster tillgodoses på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt.
Du kommer arbeta med att:
- Skapa och skicka inköpsordrar till godkända leverantörer.
- Säkerställa att orderbekräftelser inkommer samt att de motsvarar våra behov.
- Följa upp kritiska leveranser.
- Beakta gällande avtal.
- Registrera nya leverantörer och artiklar.
- Hantera prisavvikelser
Efterfrågade kvalifikationer för tjänsterna
Vi ser att du har minst gymnasial 3-årig utbildning och påbörjat högre utbildning, gärna inom ekonomi.
Dessutom önskar vi att du har,
- God kunskap i MS Office med fokus på Excel.
- Vana vid att jobba i kvalificerade datasystem.
- Du har någon utbildning eller annan kunskap i inköpsarbete.
- Utbildning eller erfarenhet för grundläggande avtalsvillkor.
- God kunskap i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid att du tar ansvar och har förmåga att arbeta självständigt inom tilldelade ramar.
Vill du veta mer?
Kontakta Sanna Andersson
Tel: 073 054 48 37
Ansökan med CV skickas senast 2025-04-30