Ekonomiassistent deltid i Stockholm (juni - aug)
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Ekonomiassistent Bemanningskonsult
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en noggrann och skicklig ekonomiassistent på deltid till vår kund i centrala Stockholm för perioden juni - augusti. Har du erfarenhet av både leverantörs- och kundreskontra och vill arbeta deltid i sommar? Vi söker nu en ekonomiassistent till en av våra kunder i centrala Stockholm. Uppdraget är på tre dagar i veckan under perioden juni till augusti och innebär varierande arbetsuppgifter inom ekonomiadministration.Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Du kommer till ett harmoniskt litet team där kollegorna har roligt tillsammans och gruppkänslan är stark. Hos vår kund kommer du till ett mindre företag med stor påverkan. Här får du utvecklas i rollen som ekonomiassistent och får eget ansvar över varierade arbetsuppgifter under sommarperioden.  Notera att detta är ett bemanningsuppdrag där du kommer vara anställd som konsult hos TNG och arbeta på plats hos vår kund i centrala Stockholm. Hos oss är du alltid en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du vara en del av bolagets administration där du tillhör ekonomiteamet och rapporterar till CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Självständigt ansvara för hela processen för leverantörsfakturor från inskanning, ankomstregistrering, attestering, bokföring, periodiseringar till betalningar och bokföring av betalningar. • Bokföring och matchning av kundinbetalningar. • Löpande skapa betalningsjournaler i CRM. • Förvalta leverantörs registret och ha kontakt med leverantörer. • Stödja kundservice i kundfrågor gällande ekonomi (fakturor, betalningar, osv.) Dessutom kommer du tillsammans med andra på kontoret hjälpa till att stötta office managern vissa dagar genom att öppna porten, ta emot bud, ta emot gäster och rengör kaffemaskinen. Värt att veta Detta är ett bemanningsuppdrag på tre dagar i veckan med start i juni som pågår till och med augusti, exakta datum är ännu inte bestämda men troligtvis kommer man arbeta vecka 25-32. Det kommer finnas möjlighet till ca en veckas ledighet under den perioden. Du kommer att utgå ifrån vår kunds kontor på Norrmalm i Stockholm city, möjlighet till hybridarbete finns. Arbetstiderna är förlagda tre vardagar i veckan mellan kl. 08.00-16.00, med möjlighet till viss flextid.  Våra förväntningar För att lyckas som ekonomiassistent och bemanningskonsult behöver du ha arbetat med ekonomiadministration tidigare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du behöver ha erfarenhet av leverantörsreskontra & kundreskontra. Vidare är du noggrann och har struktur för dina arbetsuppgifter, då det är viktigt att siffror, fakturering och ekonomiska rapporter blir korrekta. Det är även viktigt att du har god serviceförmåga då du kommer att ha flera kontaktytor, såväl internt som externt. Du talar och skriver både svenska obehindrat.  Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-tekniker Fälttekniker Resurskonsult Servicekoordinator Systemadministratör Kundtjänstmedarbetare
11 mars