Stödassistenter till funktionshinderområdet
Skicka ansökan 39 dagar kvar
Stödassistent Undersköterska
39 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Ditt nya jobb Vi söker just nu två stödassistenter till en av våra LSS- bostäder i Torvalla. Arbetstiderna omfattar dag, kväll, jour och helgtjänstgöring. Du arbetar i en flexibel arbetstidsmodell vilket innebär att du har möjlighet att påverka din schemaläggning.  Arbetet innebär att utifrån individuella behov stödja den enskilde i och utanför hemmet. Målsättningen är att skapa goda förutsättningar för ett självständigt liv genom vägledning och stöttning i samhället. Alltid med ett professionellt förhållningssät och bemötande. Vanliga arbetsuppgifter Som stödassistent inom sektor funktionshinder har du medborgaren i fokus och arbetar med stöd och service i medborgarens egna boende. Utifrån ett pedagogiskt och individuellt arbetssätt som genomsyras av KASAM (begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet) stärker du den enskilde vad det gäller boende, fritid, och sysselsättning. Du kommer att arbeta i ett team med engagerade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver att du som anställd kan planera och genomföra flera arbetsuppgifter under ditt arbetspass då medborgarna har egna rutiner och hjälpinsatser. Arbetet omfattar också socialdokumentation i vårt journalföringssystem Viva. I uppdraget ingår även att vara kontaktman, vilket innebär att du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av vård, omsorg och service. Alltid med habiliterande förhållningssätt. Din kompetens Krav • B-körkort  • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift Meriterande • Utbildad undersköterska/stödassistent eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten  • Erfarenhet av funktionsnedsättningar  • Erfarenhet av psykiatri med omvårdnadsinsatser  • Erfarenhet av socialt arbete  • Erfarenhet av socialdokumentation  Vem är du Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för människor och service. Du är lugn, trygg, stresstålig och har en empatisk förmåga. Kan planera och strukturera din arbetsdag. Du hanterar stressmoment och är handlingskraftig då olika situationer kan uppstå. Genom ett empatisk förhållningssätt har du förmåga att förstå medborgarens perspektiv och behov. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk