Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Vår kund söker efter en sytemförvaltare för en tillfällig tjänst då man arbetar för att tillsätta en permanent tjänst. Tjänsten planera pågå fram till januari 2026. Befattningen ansvarar för avtalsbilagor för alla avtal inom sektionen, specifikt gällande huvudfrågor och IT-relaterade områden inom:
- Integrationer
- Verifierad Betalande Påstigande (VBP)
- Valideringsutrustning (både mjuk- och hårdvara)
- Specialistkompetens inom valideringsgrad, omatchat data & passagerarräkningssystem
- Samverkan med övriga sektioner, verksamhetsansvariga och affärsstöd
- Koordinering med Affärsförvaltare
- Koordinering med Affärsförvaltare IT
- Data och statistik-analys samt rapportframtagning
- Samla verksamhetens krav (tillsammans med sektionens kravanalytiker/data-kvalité-ansvarig) och hantera dem tillsammans med IT och de verksamhetssektioner som berörs)
- Life-cycle hantera de produkter som påverkar sektionen med tillhörande budget, prognos och uppföljning
- I rollen ingår att tillsammans med övriga intressenter hantera perioder och sprintar i det som finns i området.
- Följa upp att förändringar prioriteras, testas och produktionssätts
- Ansvarar för att verksamhetskomponenterna (dokumentation/beskrivningar samt utbildningsmaterial) är uppdaterade och användbara
- Tillsammans med IT prioritera och koordinera incidenter och informera om driftstörningar som påverkar verksamheterna både internt och externt
- Driva och verka för enklare, förbättrade och digitaliserade rutiner inom sektionen
- Utifrån de värdeströmmar, förmågor och fokusområden som IT arbetar med ska befattningen verka för att det är sektionens krav (utifrån vad TU behöver eller ska ha) som ska styra IT-utvecklingen
Skallkrav:
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som IT systemförvaltare.
- Minst 2 års erfarenhet av att jobba med minst 3 system med flera intressenter (interna och externa) i olika IT miljöer samt att strukturera arbetsprocesser på IT.
- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.
- Minst 1 års erfarenhet av data och statistik-analys samt rapportframtagning.
Mervärdeskrav
- Minst 1 års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/verksamhet.
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med system för trafikproduktion för buss.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.