Interim Verksamhetschef Daglig verksamhet LSS Stockholms län
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Chef Interimschef Verksamhetschef
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker

Nu söker vi flera Interimschefer inom LSS-området! VI söker dig som har en socionomexamen eller beteendevetenskaplig utbildning och som har flerårig chefserfarenhet till uppdrag i Norrort, Stockholms län. Tjänsterna är på flera orter Norr om Stockholm. Du ska ha minst tre års erfarenhet av arbete med personer som omfattas av LSS. Uppdragen startar så snart som möjligt och pågår under våren på heltid. Arbetet sker på arbetsplatsen.

Nu söker vi dig som vill leda daglig verksamhet framåt och ge bästa kvalitet till alla dem som besöker daglig verksamhet!

För att vara rätt person för tjänsten ska du;
– Ha en socionomexamen eller beteendevetenskaplig utbildning samt erfarenhet av arbete inom området LSS.
– Ha minst 3 års erfarenhet av arbete inom området LSS.
– Du ska ha utbildning i socialrätt och LSS-lagstiftning.
– Du ska vidare ha flerårig erfarenhet som chef inom området, med ansvar för ekonomi, personal och kvalitet.
– Du ska vara budgetmedveten och duktig med siffror.
– Du ska ha erfarenhet av arbete med beläggning av platser inom omsorgsbranschen.
– Som person är du driven, tydlig och kommunikativ och du har lätt för att skapa goda relationer.
– Som chef är du van och trygg att leda, närvarande och coachande.
– Du ska vara van vid kontakt med myndigheter, i såväl tal som skrift.
– Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Ha B-körkort.

I samband med anställning ska du kunna uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret

Uppfyller du kvalifikationerna i tjänsten och vill arbeta i en verksamhet som gör skillnad varje dag? Sök tjänsten i annonsen med ditt CV idag!

Arbetsuppgifter

Sedvanliga arbetsuppgifter för Verksamhetschef inom daglig verksamhet. Som Verksamhetschef kommer du att ansvara för målsättning, strategier, riktlinjer och det operativa arbete som gäller för verksamheten, budget, personal och arbetsmiljö. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp och du rapporterar till verksamhetens omsorgschef.

Anställning

Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.

Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

Om oss

Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.

Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

Kontaktpersoner

  • Therese Löfall

    therese@vardlanken.se

    +4608855460

  • Sofie Tärnblom

    sofie@vardlanken.se

    +4608855460

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Jurist Inköpare IT-jurist IT-strateg Inköpschef IT-support Upphandlare Avtalsstrateg License Manager Avtalsspecialist Avtalscontroller Licensadministratör Offentlig upphandlare
Igår