Är du passionerad över att leverera förstklassig kundservice och överträffa kunders förväntningar? Ser du service som en viktig del av försäljning och vill sätta kunden i centrum?
VAD VI ERBJUDER DIG
Hos oss får du en dynamisk och utvecklande arbetsplats i en spännande bransch med stark tillväxtvilja där vi satsar på våra medarbetares välmående och utveckling.
Vi vet hur viktigt det är att våra anställda trivs och mår bra, både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi en perfekt balans mellan arbete och fritid. Som en del av vårt team får du bland annat:
OM FÖRETAGET
Idag är Wallhamn AB Sveriges tredje största fordonshamn samt den största privatägda fordonshamnen i landet. Dessutom är Wallhamn den främsta privata arbetsgivaren i Tjörns kommun, med ca 250 tillsvidareanställda och ca 80 – 100 timavlönade. Idag ägs Wallhamn AB av italienska Grimaldi Group.
Oavsett var du bor, är det enkelt att ta dig till oss. Från Göteborg till Wallhamn är det bara 5–6 mil och tar ca 45 minuter att köra. Från Kungälv tar det bara 30 minuter och från Ljungskile ca 40 minuter.
BILBYGGARNA
Inom Bilbyggarna i Wallhamn arbetar våra erfarna medarbetare med att utveckla och anpassa fordon enligt kundernas specifika önskemål. Våra lösningar är ofta helt kundunika, men vårt fokus förblir alltid detsamma: att erbjuda miljövänliga, högkvalitativa och kostnadseffektiva alternativ.
OM ROLLEN
Ditt primära fokus kommer att vara att hantera B2B-samtal och försäljning. Du kommer att bearbeta både nya och befintliga kunder via telefon och mail, vilket innebär att du aktivt arbetar för att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer. Ett nära samarbete med våra utesäljare är också en viktig del av din roll, där du bistår med kundbokningar och ser till att våra kunder får den hjälp de behöver. Dessutom kommer du att följa upp leveranser och ständigt undersöka kundernas behov av nya eller fler påbyggnader, vilket är en nyckel för att säkerställa kundnöjdhet och uppnå försäljningsmål.
I rollen som innesäljare och kundserviceadministratör hos oss kommer du att ha en central roll i vår organisation och vara en viktig del i att säkerställa att våra kunder får den bästa servicen och supporten.
Här är en närmare titt på dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utifrån rollen får du en varierad och stimulerande arbetsdag där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom både försäljning och kundservice, samtidigt som du bidrar till företagets framgång och tillväxt. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker någon som är passionerad, målmedveten och ivrig att utvecklas.
OM DIG
Du är en initiativrik och självgående person som förstår vad som krävs för att leverera magisk kundservice. Din noggrannhet och ordningsamhet gör att du alltid håller hög standard i ditt arbete, samtidigt som din naturliga talang för försäljning gör dig framgångsrik i att skapa och upprätthålla kundrelationer. Du vet hur man bygger förtroende och engagerar kunder, vilket gör att de känner sig väl omhändertagna och får en förstklassig upplevelse varje gång de har kontakt med dig.
Din sociala och kommunikativa förmåga gör att du enkelt kan fånga andras uppmärksamhet och på ett smidigt och taktfullt sätt föra fram ditt budskap. Du gillar utmaningar och ser dem som möjligheter att växa och utvecklas, snarare än hinder. Detta driv och engagemang gör att du är den perfekta kandidaten för en roll där du ständigt får interagera med kunder och hitta lösningar på deras behov.
Även om du kanske inte har lång arbetslivserfarenhet, värdesätter vi din rätta inställning och vilja att lära dig. Vi söker någon som är professionell och prestigelös, redo att arbeta hårt för att uppnå våra gemensamma mål. Du förstår vikten av att arbeta tillsammans som ett team och att bidra till en positiv och inkluderande arbetsmiljö.
För oss är det viktigt att du lever efter våra värdeord: Gemenskap, Ansvarstagande, Kvalité och Respekt. Dessa värderingar genomsyrar allt vi gör och vi vill att du, tillsammans med oss, ska sträva efter att förverkliga dessa i ditt dagliga arbete. Med rätt attityd och ett starkt engagemang kommer du att ha alla förutsättningar att lyckas och trivas hos oss!
KOMPETENSKRAV
MERITERANDE
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och driv. Vi värdesätter viljan att lära sig och växa in i rollen, än att formellt arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.
ÖVRIGT
VID FRÅGOR KONTAKTA
Vid frågor angående rekryteringsprocessen:
Stina Taranger, HR-specialist, +46 735 20 99 03
Vid frågor angående tjänsten:
Michael Lysborn, Försäljning & kundcenterchef, +46 735 20 99 81