SEB i Göteborg söker kundservicerådgivare till telefonbanken!
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Privatrådgivare
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB24|7 i Göteborg. Tillsättning sker löpande och nästa start kommer att vara 26:e februari.

Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitaltvia telefon. Tjänsten kommer inledas med en längreutbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.

På vårtelefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (inriktning ekonomi)-Genuint intresse av bank/finans

Meriterande är:

- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi-Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete- Swedsec licens för Bolån

Om SEBPå SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass!För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7:www.sebgroup.com/careerhttps://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0Information kring rekryteringsprocessenNär du söker tjänsten ber vi dig svara på ett antal frågor och det är viktigt att du svarar på dessa utifrån bästa förmåga.

Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.

Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.

I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Manager: Mathilda [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk