Administratör till Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Administratör
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv administratör som trivs i en serviceinriktad roll med hög förändringstakt? Vill du vara med och effektivisera våra processer, utveckla interna rutiner och medverka till en ökad digital hantering? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Arvsenheten är en av fyra enheter på Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet. Arvsenhetens uppdrag är att avveckla dödsbon som tillfaller fonden och bevaka Allmänna arvsfondens rätt. Den praktiska avvecklingen utförs av gode män som Kammarkollegiet anlitar. Pengarna som tillfaller Allmänna arvsfonden används till projekt till förmån för barn, unga, personer med funktionsvariationer och äldre. På Arvsenheten arbetar jurister, ekonomer och administratörer. Vi förstärker nu vårt administratörsteam för att skapa förutsättningar för effektiva och digitala arbetssätt. Arbetsbeskrivning  I rollen som administratör ingår att hantera sådana administrativa arbetsuppgifter som förekommer på enheten som tex skanning, diarieföring, expediering av kontrakt och utredningar. I rollen ingår även att stötta med kvalificerat administrativt stöd till både chefer, jurister och ekonomer på enheten. Det stödet kan vara varierat och kräver en lösningsinriktad inställning och en förmåga att kunna ställa om efter verksamhetens behov. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt. Din roll är självständig, men du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor. Kammarkollegiet är just nu på en utvecklingsresa där verksamhetens tjänster digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras. Det är därför viktigt att du är van vid digitalt arbete och att du vill vara delaktig i arbetet med att utveckla våra processer och arbetssätt till att bli mer digitala. Är du vår framtida kollega?  Vi söker dig som har: • Mycket goda kunskaper i Office-paketet • Aktuell erfarenhet och administrativt arbete på statlig myndighet eller inom annan offentlig förvaltning • Aktuell och relevant erfarenhet av att ta fram arbetsrutiner och verka som kvalificerat stöd för handläggare • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete med registraturfrågor, diarieföring och hantering av funktionsbrevlådor • Erfarenhet av att arbeta inom området ekonomisk familjerätt och/eller som administrativt stöd i verksamhet där avveckling av dödsbon hanteras • Erfarenhet av ärendehanterings- och ekonomisystem (till exempel Platina och Agresso) • Mycket goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har:  • Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet som genomgår eller har genomgått en resa mot ökad digitalisering Personliga egenskaper  Du tycker om att samarbeta med kollegor som har olika kompetenser och kan samtidigt arbeta självständigt. För att lyckas i denna roll förväntas du vara noggrann och ha ett flexibelt arbetssätt. Du är prestigelös och strukturerad samt har en hög personlig mognad. Du är trygg med att växla arbetsuppgift efter enhetens behov. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm där vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan.  Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2025. I samband med din ansökan vill vi att du bifogar CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Kontaktpersoner  Minna Frisk, Sektionschef, [email protected]  Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec