Administratör till offentlig sektor Stockholm!
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Administratör Kundadministratör Affärsadministratör Offentlig upphandlare
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Som administratör hos vår kund får du en nyckelroll i att stödja sektionsledningarna med kvalificerat administrativt arbete och samordning av varierade arbetsuppgifter. Uppdraget sträcker sig från januari 2025 till oktober 2026, med möjlighet till förlängning. Du kommer att arbeta i en organisation som värderar öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Hantering av dokumentation och diarieföring.
  • Stöd vid möten genom att ta fram agendor och skriva minnesanteckningar.
  • Planering och genomförande av sektionsmöten och interna aktiviteter.
  • Sammanställa och ta fram rapporter.
  • Utveckling och effektivisering av administrativa rutiner.
  • Ansvar för onboarding och offboarding-processer.
  • Driva mindre förbättringsprojekt inom arbetssätt och verktyg.

Din profil

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:

  • En eftergymnasial utbildning (180hp) inom administration, ekonomi eller teknik.
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete och koordinering.
  • Tidigare erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, gärna inom offentlig sektor.
  • Det är meriterande om du har arbetat med diarieföring och fakturering tidigare.
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper vi värdesätter:
  • Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter samtidigt.
  • God kommunikationsförmåga och en vana att samarbeta med olika intressenter.
  • En hög känsla för struktur, noggrannhet och prioritering.'

Praktisk information

  • Startdatum: 22 januari 2025
  • Slutdatum: 15 oktober 2026, med möjlighet till förlängning.
  • Arbetstid: 40 timmar/vecka.
  • Placeringsort: Centrala Stockholm, finns möjligt till viss distansarbete
  • Sista ansökningsdag: 13 Januari 2025

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett uppdrag där du kan göra skillnad och utvecklas i din karriär. Är du redo att anta utmaningen? Ansök redan idag!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.

Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec
Operatör Larmoperatör Administratör Linjeoperatör Kundadministratör
13 dec